Hvis bare folk samtidig med kunne holde den fornødne afstand til de foran kørende, så de ikke absolut skal lave en panik opbremsning og bliver forvirret over deres abs slår tilbage i pedalen, så ville vi også nå et lille stykke længere uden uheld
Ps. det kan sku godt være at vi fleste herinde sagtens kan blive enige om at vinterdæk er nr 1 når temperaturen er lav men stadigvæk, så vil jeg komme med den påstand at vi alle er en smule rustne i vinterkørsel når den første sne falder og vi bevæger os ud i trafikken selv jeg som kører 60K+ om året, skal da lige finde punktet for abs`n det første stykke tid, før jeg er helt sikker
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Offtopic:
Damn Oldgaard kører du 60K om året? det er jo 5.000km per måned, hvis vi siger 20 arb dage per måned -> 250km om dagen - du kommer vidt omkring?
Bri_Jac skrev:Offtopic:
Damn Oldgaard kører du 60K om året? det er jo 5.000km per måned, hvis vi siger 20 arb dage per måned -> 250km om dagen - du kommer vidt omkring?
Det er da ikke så svært at slå, jeg kørte en årgang, fra Nakskov(område) til Allerød (Lige ved hillerød) , fra 2003 - 2006, ca. 60- 75.000 om året, bilen nåede 277.000 og motor gik i udu.
Bri_Jac skrev:Offtopic:
Damn Oldgaard kører du 60K om året? det er jo 5.000km per måned, hvis vi siger 20 arb dage per måned -> 250km om dagen - du kommer vidt omkring?
vores to personbiler her i hytten, kører 100.000 km tilsammen.
Fruen pendler E20 Esbjerg motorvejen i sin fulde længde hver dag.
Min bil bruges så til alt det andet.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bri_Jac skrev:Offtopic:
Damn Oldgaard kører du 60K om året? det er jo 5.000km per måned, hvis vi siger 20 arb dage per måned -> 250km om dagen - du kommer vidt omkring?
Jep over det meste af landet ( firmarelateret ) en dag med mindre kørsel end 150 km er en hyggetur
de 50K er firma, resten ( meget lavt sat) privat, for et par år siden kunne det samlede godt snige sig op på mindst 80K
Kovas : gerne nej jeg jokker ikke bare uhæmmet ned på bremsepedalen, men kun til jeg lige kan fornemme at abs slår til.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Oldgaard skrev:Jep over det meste af landet ( firmarelateret ) en dag med mindre kørsel end 150 km er en hyggetur
de 50K er firma, resten ( meget lavt sat) privat, for et par år siden kunne det samlede godt snige sig op på mindst 80K
Kovas : gerne nej jeg jokker ikke bare uhæmmet ned på bremsepedalen, men kun til jeg lige kan fornemme at abs slår til.
Nemlig ja..
Gør det hver gang det ser iset ud for lige at tjække om farten passer sammen med føret
Hej.
@ Oldgaard.
Jeg forstår det ikke. I det daglige så når jeg jo ikke til punktet hvor abs slår til, men når det gælder så træder jeg da klampen i bund, for det er da først når absen begynder at arbejde at man bremser maximalt i forhold til føret. Men jeg kan jo heller ikke køre bil i følge bagadab. Og selvfølgelig har vi vinterdæk på om vinteren.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
kovas skrev:Hej.
@ Oldgaard.
Jeg forstår det ikke. I det daglige så når jeg jo ikke til punktet hvor abs slår til, men når det gælder så træder jeg da klampen i bund, for det er da først når absen begynder at arbejde at man bremser maximalt i forhold til føret. Men jeg kan jo heller ikke køre bil i følge bagadab. Og selvfølgelig har vi vinterdæk på om vinteren.
Nej for absen reagere ved at slippe hjulet når det står stille.... Du har max bremseeffekt lige før den står stille...
Du bremser så maksimalt lige Før abs arbejder... abs løsner jo hjulet og derved mister du lidt bremse effekt. .. så en bil hvor abs arbejder har længere bremselængde end en der er lige på "punktet".
prøv det evt på tørre vej og du bliver lidt overrasket.. det er ikke flere meter men lidt længere..
Nå landlyst var lidt hurtigere
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..