Luffe65 skrev:Jeg har lige fået et MGM junior fyr monteret. En af grundene til at vælge det, var netop garantien.
Nu har min egen MGM Comfort haft 2 små tilfælde at udsættere. Ikke noget alvorligt, men det krævede alligevel at Karsten kom forbi.
HVIS jeg skulle have betalt arbejdsløn af egen lomme, så var det alligevel blevet til ca. 1.500 kr., ikke noget som jeg på nogen måde ville finde rimeligt, når fyret er nyt.
Men det er jo præmissen ved andre visse mærker, at kun reservedelen er dækket.
Nu sådan et fyr som Pellux formulerer sig meget firkantet:
PELLUX 100 skal installeres af en autoriseret og kompetent tekniker i overensstemmelse med producentens anvisninger og gældende forskrifter, normer og love. Hvis dette krav ikke er opfyldt, bortfalder garantien.
Det lyder næsten som om at de ikke har tænkt sig at dække noget helst, reklamationsret eller ej.
RTB formulerer sig lidt blødere, i det de selv gør opmærksom på, at kun reklamationsretten er gældende, hvis ikke det er monteret autoriseret.
EcoHeat følger købeloven, men fraskriver sig enhver garanti, hvis ikke fyret er registreret hos EcoHeat senest efter 14 dage. Arbejdsløn er heller ikke dækket.