Jens skrev:@eeyore > Hej, der er vist ingen grund til at du spilder tid på at åbne for alternative placeringer, men ellers tak
Det er åbenbart noget andet grundlæggende, som er galt, Nu har jeg forsøgt med henholdsvis en XP-maskine, en Win 7 maskine og Win 8 maskinen, - og med samme nedslående resultat.
Og med både firewall og avast-virusprogrammet frakoblet, men nej - skriver jeg IP-adressen/status.xml, så får jeg godt nok data tilbage fra fyret, - ville så gerne kunne steppe mig gennem processen, så jeg kunne se hvornår det går galt.
@flemmingth > Udpakkede du bare filerne og så virkede det ?? - Eller var der noget, som du skulle ind og ændre, ved firewall eller virusprogram, og hvilken Windows kører du ? - Kører du med portforwarding, så du kan tilgå fyret ude fra internettet / smartphone?
"Bare" er så meget sagt, for jeg er som sagt ikke nogen ørn til den slags, men jeg er til gengæld stædig som ind i H . . .
De første gange virkede det ikke, indtil jeg fandt ud af at jeg arbejdede i download folderen.
Jeg fandt ud af at få eeyores pakke placeret direkte på C drevet, og fulgte hans anvisning om udpkakning der.
Derefter en masse bøvl (pga. min uvidenhed) indtil jeg fik dobbeltklikket på den rigtige fil ("Application" og den fylder 555 kB).
Klikkede på Run - og ventede - og ventede - indtil jeg fandt ud af, at der gemte sig et lille vindue bag de andre vinduer.
Det lille vindue var besked fra programmet om at det ikke kunne finde TCNET (@eeyore: skulle den ikke lede efter TCNET2), og den bad om IP adressen i stedet for.
Efter at have indtastet IP gik der kort tid, og så myldrede data ind i regnearket
Jeg har ikke ændret ved firewall, virusprogram eller andre ting.
Kører Windows 7 Ultimate, 32 bit.
Jeg har kabel fra fyr til til min router ASUS RT-68U, som jeg tilgår trådløst, både med PC og mobil (ingen portforwarding, kun IP adresse).
Håber dette kan være til lidt hjælp.