Problemer med manglende brændsel på biomax 15
-
- Stoker I
- 9
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 04 feb 2015 10:08
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Nej vi har selv sat det op men de har godkendt det, da montøren var ude I december
-
- Stoker II
- 10
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 28 mar 2014 22:43
- Mit fyr: Woody BS1016 10kw
- Areal: 190
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6430
- Dagligt forbrug: 10-18
- Årligt forbrug: 5
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
ok, valgte at lade den lokale vvser installere vores fyr, så de garanterede for korrekt montage og det kørte da der blev trykket start.
har så selv fin trimmet forbrændingen i forehold til træk forholdene i vores skorsten.
Men kunne lyde som om i har et styringsproblem
har så selv fin trimmet forbrændingen i forehold til træk forholdene i vores skorsten.
Men kunne lyde som om i har et styringsproblem
- HR LUCCA
- Stoker XVI
- 11
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 47 gange
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Prøv og gennem se nogle af de ældre indlæg , måske er der lidt hjælp og hente i dem , kan se der er flere af dem med samme problemer , hvis det ikke hjælper så få fat på dem der har solgt og opsat det , så må de løse problemerne , hvis de ikke kan så lade handlen gå tilbage .Pia atina skrev:Mike1975 jo der må Være alt garanti på dog har jeg ikke undersøgt købeloven.
JB vi bor lidt uden for Herning. Skal nok opdater profil når jeg kommer på pc.
aske pladen er slebet til. Den kunne ikke køre frem og tilbage da vi startede fyret første gang.
:-) måske det er en mandags fyr vi har fået
VVS eksperten har desværre ry for dårlig servise ,det er set i en del tilfælde se feks Trust Pilot ,hvis i opgiver og skal have et andet fyr kun i besøge Hedestorke de har et godt omdømme og ved hvad de har med og gøre
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Har vvs eksperten ikke 3 mdr. returret på biomax ? Det mener jeg de reklamerer med, måske du/I skulle opgive og få et andet fyr?
- bioservice
- Stoker VII
- 13
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
- Mit fyr: Biomax 10
- Areal: 186
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 8766
- Årligt forbrug: 7-8000
- Geografisk sted: Nørre Snede
- Kontakt:
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Hej..
Trist at høre du har fået en dårlig start, det er altid trælst at opstarte på den dårlige måde....
Du skriver der har været en montør, det kan have været os, og i så fald burde der være en magnet på fyret, der er tlf og mail på, her burde du også være informeret om at du bare skal ringe eller skrive hvis der er problemer.. det var bare lige til info hvis vi nu ikke har fået informeret jer ordentligt.
Jeg har selv en biomax 10 med lidt modifikationer, og tror vi er nogle af dem der har serviceret flest af disse kedler, de fungerer faktisk ganske fint, når bare de bliver indstillet rigtigt, det er ikke til at se bålet, og derfor er indstillingen af fyret ikke helt lige til, men hovedreglen er at hvis asken er musegrå/kaffebrun, så er forbrændingen fin, er asken sort er forbrændingen for fed, er den hvis, så er forbrændingen for mager....
en lille huskeregel er at træpiller er sorte, luft er hvid, og så skal det blandes sammen så slutresultatet på paletten er musegrå/kaffebrun...
Hvis skorstenen ikke er ordentlig, så skal i afmonterer de stænger der sidder i røgrør, ellers kan i ikke styrer forbrændingen, noget vi ser på rigtig mange kelder, hvis der ikke er det optimale træk, og så er det vores opfattelse at det er bedre at prøve at pille stænger og lignende ud, og se om det ikke afhjælper, og derfra kan man så vurderer om en ny skorsten er sagen...
jeg tror personligt at indstillingen på fyret er skævt, sort aske, bulder i brænderskål og alarm udbrændt er de hyppigste fejl når den ikke står korrekt.. så hvis du kan nikke genkendende til disse ting, så vil jeg klart anbefale dig at få den reguleret ind af enten os, eller en anden der har styr på fyret, sørg for at det du får en ordentlig instruktion i fyret, og i brugen af den.... det er en god investering i fremtiden med din nye varmekilde...
Trist at høre du har fået en dårlig start, det er altid trælst at opstarte på den dårlige måde....
Du skriver der har været en montør, det kan have været os, og i så fald burde der være en magnet på fyret, der er tlf og mail på, her burde du også være informeret om at du bare skal ringe eller skrive hvis der er problemer.. det var bare lige til info hvis vi nu ikke har fået informeret jer ordentligt.
Jeg har selv en biomax 10 med lidt modifikationer, og tror vi er nogle af dem der har serviceret flest af disse kedler, de fungerer faktisk ganske fint, når bare de bliver indstillet rigtigt, det er ikke til at se bålet, og derfor er indstillingen af fyret ikke helt lige til, men hovedreglen er at hvis asken er musegrå/kaffebrun, så er forbrændingen fin, er asken sort er forbrændingen for fed, er den hvis, så er forbrændingen for mager....
en lille huskeregel er at træpiller er sorte, luft er hvid, og så skal det blandes sammen så slutresultatet på paletten er musegrå/kaffebrun...
Hvis skorstenen ikke er ordentlig, så skal i afmonterer de stænger der sidder i røgrør, ellers kan i ikke styrer forbrændingen, noget vi ser på rigtig mange kelder, hvis der ikke er det optimale træk, og så er det vores opfattelse at det er bedre at prøve at pille stænger og lignende ud, og se om det ikke afhjælper, og derfra kan man så vurderer om en ny skorsten er sagen...
jeg tror personligt at indstillingen på fyret er skævt, sort aske, bulder i brænderskål og alarm udbrændt er de hyppigste fejl når den ikke står korrekt.. så hvis du kan nikke genkendende til disse ting, så vil jeg klart anbefale dig at få den reguleret ind af enten os, eller en anden der har styr på fyret, sørg for at det du får en ordentlig instruktion i fyret, og i brugen af den.... det er en god investering i fremtiden med din nye varmekilde...
MVH
Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk
Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk
Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
-
- Stoker I
- 9
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 19 okt 2014 18:25
- Mit fyr: biomax 10 compact
- Areal: 142
- Brændsel: german pellets 6 mm
- Fremviser gerne i postnummer: 6630
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
hej
jeg er nød til at få min nysgerrighed styret mht. prisen på sådan en indregulering hvad vil det sådan cirka løbe op i?
klaus
jeg er nød til at få min nysgerrighed styret mht. prisen på sådan en indregulering hvad vil det sådan cirka løbe op i?
klaus
- bioservice
- Stoker VII
- 13
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
- Mit fyr: Biomax 10
- Areal: 186
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 8766
- Årligt forbrug: 7-8000
- Geografisk sted: Nørre Snede
- Kontakt:
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Hej..
Ved egentligt ikke om det er imod nogle regler at poste prisen herinde, men nu gør jeg det så alligevel, og håber på tilgivelse hvis det er galt..
det koster 2250 kr inkl moms.. her går vi anlæg igennem, måler skorstenstræk ved kold og varm kedel, udmåler kondensatorere og indregulerer fyret, derudover får du oplæring i brug af fyr, og hvad der skal holdes øje med, samt hvad der er specielt på lige netop det fyr du har...
der sendes en kontrolattest med det vi har målt, og informeret om, derfra er der så 1 års telefonisk support..
Hvis man så vælger de årlige services fremadrettet så er det efterfølgende 1500,- kr inkl moms ..
prisen er i hele det brofaste DK, og dækker timer og kørsel, skal der bruges materialer, så er det selvfølgelig ekstra..
Håber det er ok, jeg skriver det, nu da jeg blev spurgt til det..
Ved egentligt ikke om det er imod nogle regler at poste prisen herinde, men nu gør jeg det så alligevel, og håber på tilgivelse hvis det er galt..
det koster 2250 kr inkl moms.. her går vi anlæg igennem, måler skorstenstræk ved kold og varm kedel, udmåler kondensatorere og indregulerer fyret, derudover får du oplæring i brug af fyr, og hvad der skal holdes øje med, samt hvad der er specielt på lige netop det fyr du har...
der sendes en kontrolattest med det vi har målt, og informeret om, derfra er der så 1 års telefonisk support..
Hvis man så vælger de årlige services fremadrettet så er det efterfølgende 1500,- kr inkl moms ..
prisen er i hele det brofaste DK, og dækker timer og kørsel, skal der bruges materialer, så er det selvfølgelig ekstra..
Håber det er ok, jeg skriver det, nu da jeg blev spurgt til det..
MVH
Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk
Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk
Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
-
- Stoker I
- 9
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 19 okt 2014 18:25
- Mit fyr: biomax 10 compact
- Areal: 142
- Brændsel: german pellets 6 mm
- Fremviser gerne i postnummer: 6630
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
nej jeg ved heller ikke om der er en politik imod det men det er meget rart at vide hvornår man skal smide håndklædet i ringen ;-)
klaus
klaus
- Falck
- Stoker XIV
- 17
- Indlæg: 892
- Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 230 i 1 plan
- Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
- Årligt forbrug: 6000 kg
- Geografisk sted: Ødsted
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Problemer med manglende brændsel på biomax 15
Hej Pia & Kim.
Jeg er da ked af at høre at I er kede af fyret, da jeg mener at vi har fået det til at køre fornuftigt, især efter at den sidste nye opdatering er kommet i.
Men, Pia, ønsker du at vi skal sende en servicemand op til jer (NH Bioservice) så giv mig besked så vi kan få det klaret. Når nu fyret ikke har levet op til jeres forventninger, så vil jeg gerne tilbyde dig at forlænge din returret, frem til 1/3 2015.
Men ring til mig på 75890303
Jeg er da ked af at høre at I er kede af fyret, da jeg mener at vi har fået det til at køre fornuftigt, især efter at den sidste nye opdatering er kommet i.
Men, Pia, ønsker du at vi skal sende en servicemand op til jer (NH Bioservice) så giv mig besked så vi kan få det klaret. Når nu fyret ikke har levet op til jeres forventninger, så vil jeg gerne tilbyde dig at forlænge din returret, frem til 1/3 2015.
Men ring til mig på 75890303