newpas skrev:DSB er ikke ansvarlig hvis du kommer for sent frem og lider tab i den anledning osv
Jeg kan ikke drage DSB til ansvar for andet end den service de tilbyder, og det er jo ikke opbevaring af min rejsekvittering som gælder når jeg skal afsted. Så selv om DSB er forsinket (som igår) så kan jeg kræve erstatning så langt som service/tjeneste ydelse dækkes.
I e-boks.dk tilfælde opbevarer de kvitteringer og girokort fra kommunen som du skal betale til en vis tid, så hvis systemet ikke er tilgængeligt så kan jeg ikke betale kommunen på det girokort de kræver, og det kan jeg drage e-boks.dk ansvarlig for pga. nedetid som de nu har sikret de ikke er ansvarlig for. De en grundlæggende ydelse på nettet og dertil skal det mindste af alt være på plads, og det er tilgængeligheden da indhold er regninger og betalinger som kun leveres elektronisk. Så tab er der ikke men gebyrer fra selskaber som kædes sammen med levering til e-boks.dk og deres mulige nedetid (måske uger) op til betalingen og derfor skal de klart dække for gebyrer som kommer på disse regninger hvis de begrænser min adgang til disse, især hvis de ikke har været mulige at få fat i på anden vis.
Du kan ringe til banken hvis siden er nede, du kan derimod ikke ringe til e-boks og få oplysningerne hvis der side er nede, så vidt jeg kender deres service? Så selv ved banken har du dækning ved et simpel telefon opkald, så skaden er kun så langt væk som du selv vil gøre det.
e-boks har bare dårlige vilkår og er jo heller ikke en bank, dem arbejder jeg til dels med, og kender da lidt til deres internet sikkerheds vilkår og div. betingelser og oppetids krav når 3rd part skal bruges med deres løsninger.