Hjemme teori skrev:Jamen skriver dem som sådan også bare fordi, der er steder hvor de ikke dækker, hvor du meget skråsikkert skriver at de altid dækker.
Og ja, det er sikkert rigtigt at der er dækning på Visa og Mastercard så længe man ikke foretager sig noget uforsvarligt. Men det er jo bare som beskrevet at handler du med et Visa/dankort i en dansk butik, så er det ikke et Visa kort men et dankort og der er ikke de samme bestemmelser på alle punkter.
Min pointe er at ved man de ikke præcist hvor og hvornår, skal man ikke tage dine påstande om at det altid dækker for gode vare, før man selv har undersøgt det og/eller spurgt sin kortudsteder. Og hermed ikke sagt at du ikke har ret!
Hej Sophus
"Skæg for sig og snot for sig" !!.
Hvis du har fulgt denne tråd kan du læse, at hele debatten i tråden omkring brug af internationale kreditkort ved internetkøb, handler om diverse advarsler fra brugere om, at man risikerer at miste sine penge hvis man har købt piller hos TRALO SHOP, og de går konkurs. Det jeg forholder mig til er, at dette altså
IKKE ER KORREKT, og er en ubegrundet påstand.
Hvis du også har gidet bruge 2 min. på at følge de links jeg har lagt til FINANSRÅDETS notater om sikker ved køb med internationale kreditkort kan du læse, at det er
HELT ENTYDIGT, at man kan få sine penge igen ved manglende levering -
UANSET GRUNDEN. Dette gælder i og for sig også ved brug af Dankort (med en enkelt undtagelse ved forudbetaling af en vare) - men nu var det altså
IKKE Dankort - og handel i Danmark - jeg har refereret til i mine indlæg!!.
Det er da aldrig nogen dårlig idé at spørge sin kortudsteder inden brug af kortet, hvis man er i tvivl - men vær opmærksom på, at de altså følger der retningslinjer der er angivet af FINANSRÅDET, og som jeg har refereret til i mine links.
Det er altså ikke
MINE "påstande" (som du skriver), at dine penge er sikret når du ikke modtager en vare - men
FINANSRÅDETS - og
MON ikke dé véd hvad de snakker om ??
.
Med venlig hilsen
Franke
PS. Håber
VIRKELIGT, at der ikke kommer flere indlæg der anfægter mine udtalelser her på tråden, for emnet er vist
RIGELIGT belyst, men hvis der er direkte "anklager" mod mig eller mine udsagn, føler jeg mig sgu' nødt til at retfærdiggøre mig - og jeg
VILLE altså hellere bruge min tid på noget mere formålstjenligt, end at debattere i ét væk !!!!.
Tag dog ikke fejl af, at jeg i dén grad respekterer andre brugeres
HOLDNINGER til det ene eller det andet - men altså gerne vil kommentere udokumenterede
PÅSTANDE !!, når jeg synes at de "går over stregen". Hvad andre brugere her på forum så måtte synes om MINE holdninger - ja det er da naturligvis helt op til dem selv !!.