Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af triumph » 29 nov 2014 20:32
Lau skrev:Der er ingen tvivl om at eu-afprøvningen er alt for positiv. Men for pokker jeg tror også mange mennesker skulle lære at bruge deres motor - med økonomi for øje. Jeg har 74 km på arbejde, de 41 er motorvej. Mit forbrugssnit er 19,28 km/l (jo jo en fabia tdi, super øko) men jeg kører nærmest aldrig under 100 på landevejen og holder den på 130 på motorvejen. Landevejs kørsel med 90, så kan jeg næsten holde 25 km/l. Bilen er opgivet til 19,3 km/l
Indlæg af J-B » 29 nov 2014 20:40
Indlæg af Lau » 29 nov 2014 20:51
triumph skrev: Men det er jo netop det der er så vildledende, nogen biler holder næsten hvad de lover, og andre er milevidt fra. Jeg læste en fdm test af mikrobiler i "Motor" den der skulle køre længst skulle kunne køre knapt 30 km/l, den der på papiret kunne køre kortest, skulle køre 23 km/l. Alle billerne kørte ca. 20 km på literen
Indlæg af triumph » 29 nov 2014 21:03
Lau skrev: Vi er i den grad enige - og jeg kan udbygge med en påstand.. Jo billigere bil, jo større fejlmargen.. Der er nemlig afgiftsnedsættelser til superøkonomiske biler og derfor spekuleres der rigtig meget i at få en fordelagtig test. Tag for eksempel kia - de dæk den testes på, "rigtige kør langt på literen dæk" de er så horribelt ringe til at bremse at bilejere i sverige har fået ombyttet til andre dæk, uden beregning..
Indlæg af Lau » 29 nov 2014 21:13
Indlæg af triumph » 30 nov 2014 16:18
Indlæg af Lau » 30 nov 2014 19:58
Indlæg af Allan_B » 30 nov 2014 21:06
Indlæg af nemocharley » 01 dec 2014 11:53
Indlæg af abn » 01 dec 2014 12:40
nemocharley skrev:jeg vil da sige at jeg er ved at gentænke hvilken bil jeg skal købe, når jeg læser det her - havde egentligt belavet mig på en en lille citigo, nu hvor varevogn ikke er nødvendigt længere tænker istedet diesel swift lige nu. Min gamle 1.9l berlingo uden nogetsomhelst kan kører 18 på en liter (hvis der virkelig køres for at spare) - men på motorvej er det vel nærmere 12-13l/km Polo- 1.6l turbodiesel bmt 2012 - holder sig på 24-25km/l ved 115-120 på motorvejen. Ikke så godt som den gamle lupo 3l men heller ikke så ringe endda.
Tilbage til "Bil, MC og Motor"