lamborg skrev:Jeg vel i grunden godt rose NBE lidt for at tage fat i sagen hurtigt og effektivt . Og uden nogen som helst forsøg på bortforklaringer...
Det har du ret i Lamborg, der er ingen bortforklaringer. Der er nu ej heller nogen forklaring på noget som helst..
Det er da ufatteligt at det kan lade sig gøre at levere en vare med så elementær og åbenlys sikkerhedsmæssig brist. !
At forsøge at afbøde en telefonisk reklamation om en fejl på produktet der er uforsvarlig, ulovlig og dårligt håndværk ved at tilbyde en "gør det selv løsning" med at ville fremsende et stykke ledning og en samlemuffe er dælen sparkemig uprofessionelt.
(Det er mangel på fornemmelse for simpel krisehåndtering)
En proff modtager af budskabet om en så grel fejl, og som er noget der kan rejse en "shitstorm" mod virksomhedens omdømme og potentielt koste voldsomt i renomé, vil løse problemet her og nu.
- Kontakte nærmeste forhandler der straks kører ud og retter fejlen, og som samtidigt lægger den største chokoladefrø der findes som undskyldning.
- Checke op på lageret om fejlen er at finde i eksisterende varer.
- Checke den kvalitetsansvarlige om det er noget der er på indgangskontrol listen som stikprøvekontrol. Hvis nej, riv hovedet af ham.
- Ringe til Kina og check deres udgangskontrol, samt gøre dem klar over at de kommer til at betale kassen for fejlretning på eksisterende anlæg.
- Alle der har afleveret CO2 aftaler kan kontaktes med det samme.
- Nyhedsbreve til forhandlere og noget på NBE hjemmeside? (Er ikke en garanti for at alle ejere kontaktes eller kigger på hjemmeside)
- Forhandlere har helt sikkert lister over købere. Liste samkøres med liste over allerede kontaktede ejere.
- NBE kontakter alle ejere om sikkerhedsbristen (Mgl. jordforbindelse/uisoleret ledning) og beder dem registrere at de stadig er ejer af fyret via nettet, samt afkrydse dato for besøg fra forhandler. Alternativt skal kunden kunne foretage opkald til et tlf. nummer og registrere sig.
- Forhandlere tager områdevist rundt og retter problemet. Husk ekstra dele og udstyr - muligt mersalg.
Som andre måske gør, så undrer jeg mig voldsomt over at der ikke er nogen hos NBE der har haft låget af en snegl og konstateret at der ikke er jord, og/eller der er uisolerede strømførende ledninger i metalkassen gennem adskillige år.
Det er såmænd også mærkeligt at ingen gennem flere år på diverse foraer har øffet om deres opdagelse..
Er der nogen der har en korrekt monteret jord ab fabrik?
Skal man videresælge udstyr fra et billigt producerende land som Kina, eller hvor sneglen nu kommer fra, så skal man dælme huske at mindske intervallet på stikprøve kontrollen. (hvis der er nogen indgangskontrol)
Så er der de der Hr og fru Jensen, - dem alle kender der ikke selv kan noget. Kan man stole på at de kan begynde at skille en hætte på en snegl uden at skære armen af sig selv? Jeg tvivler. Det bør være op til den enkelte om de vil påtage sig evt. udbedring selv, eller lade en forhandler håndtere kontrol og evt. rettelse u/b.
Og jo, jeg er stadig en glad ejer af et Scottefyr som har sparet mig for pænt mange penge, men det er sgu noget sjask at levere noget som kan give mig et los i nervesystemet. Den holder ikke.
Hilsener, Per
( Ingen jord, uisoleret ledning.)