pendec skrev:hvis du ser på brugers sidst opdaterede info, så kører han nu "naturgas"... så det blev måske droppet.
Ja, det er sandt, jeg droppede projektet. Snublestenen blev opbevaringen af pillerne. Min jobsitiation fordrer 100% automatisering, altså en slags bulk levering af pillerne, med efterfølgende snegl/sug til brænderen. Det betød at projektaktiviteterne voksede, og jeg kunne se, at jeg ikke ville kunne nå det inden næste fyringssæson. Det gamle gasfyr ville IKKE kunne klare en sæson mere.
Jeg skiftede derfor til en ny Bosch gaskedel incl udeføler og ny varmvandebeholder til kr 40.000 og har sparet kr 4.000 (lidt mere næste varmesæson når mine defekte radiatortermostater er skiftede). Mit forbrug er pt 2.000 kbm gas
Måske kaster mig ind i pillekampen igen om et par år.
I min undersøgelse blev jeg også ret varm på et pillefyr fra Ökofen. Data var ok, prisen fornuftig, og med en leverandør som insisterede på at foretage eventuel softwareopdatering en gang om året som en del af fyrets pris.
Jeg kan huske at det også var smart i Pellematic, at varmekapaciteten kunne opgraderes on-site ved blot at åbne for nogle ekstra varmekanaler.