Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Landlyst
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479 Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange
Indlæg
af Landlyst » 11 nov 2014 21:41
svsommer skrev:
Det er nu en tdi og den er med elektrisk styret pumpe men det er eller var yderst sjældent at de fejler.
Men tjek de gløderør og brændstof slanger
Jamen så er det jo heller ikke en gammeldags pumpe...
men det lyder som luft eller kompression
svsommer
Stoker XII
15
Indlæg: 775 Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 11 nov 2014 21:47
Hansi102 skrev: Temp-føler på kølevand er skiftet.
Samme resultat.
Næste step gløderør.
Tak for svar alle sammen.
Hvis jeg husk rigtigt så har du skiftet den føler der sidder over termostathus
Og den for mere modstand jo køligere det bliver
Så derfor starter den bedre når du tager stikket af uenlig modstand
mvh
svsommer
Hansi102
Stoker II
15
Indlæg: 44 Tilmeldt: 30 jun 2008 17:22
Mit fyr: Blackstar 1016 16kw woody V10
Areal: 230m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8585
Årligt forbrug: ca 3 tons
Geografisk sted: Bønnerup Strand
Indlæg
af Hansi102 » 11 nov 2014 22:11
Helt korrekt.
Har fundet et skema på nettet over en 2,2kOHM
Målinger passer rigtig godt i forhold til skemaet.
Knaldperlen
Stoker X
11
Indlæg: 414 Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 16 gange
Indlæg
af Knaldperlen » 11 nov 2014 22:13
Har du givet den servicerens - eventuelt få et værksted til at rense den. Det kan sagtens være aflejringer på dyserne
H.S
Stoker XIV
16
Indlæg: 909 Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 44 gange
Kontakt:
Indlæg
af H.S » 11 nov 2014 22:27
Har du haft en tester på den
Den burde komme med noget der kan guide i den rigtige retning
Samt vise om begge følere giver rigtig data
Har set knækket ledning på flere Audi
Henrik Schack
Projekt teknikker
www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190
Flammen
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521 Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange
Indlæg
af Flammen » 11 nov 2014 22:35
svsommer skrev:
Det er nu en tdi og den er med elektrisk styret pumpe men det er eller var yderst sjældent at de fejler.
Men tjek de gløderør og brændstof slanger
jeg mener nu den er en EDC
svsommer
Stoker XII
15
Indlæg: 775 Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 11 nov 2014 23:08
Flammen skrev:
jeg mener nu den er en EDC
fuldstendig korrekt at en elektrisk styret pumpe heder edc
men vi skulle lige have fastsået at om bilen har elektrisk pumpe eller almindelig mekanisk pumpe.
en tdi har elektrisk og en td mekanisk
så hvad pumpen egentlig heder kommer ikke sagen ved.
mvh
svsommer
Hansi102
Stoker II
15
Indlæg: 44 Tilmeldt: 30 jun 2008 17:22
Mit fyr: Blackstar 1016 16kw woody V10
Areal: 230m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8585
Årligt forbrug: ca 3 tons
Geografisk sted: Bønnerup Strand
Indlæg
af Hansi102 » 20 nov 2014 15:32
En lille opdatering på den gamle Audi.
I går fik den 5 nye gløderør monteret.
Desværre samme resultat ved opstart.
Ny slange fra dieselfilter til pumpe.
Mvh.Hans
Hansi102
Stoker II
15
Indlæg: 44 Tilmeldt: 30 jun 2008 17:22
Mit fyr: Blackstar 1016 16kw woody V10
Areal: 230m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8585
Årligt forbrug: ca 3 tons
Geografisk sted: Bønnerup Strand
Indlæg
af Hansi102 » 21 nov 2014 17:29
Test.
Vedhæftede filer
El-diagram motor styring.pdf
(359.57 KiB) Downloadet 61 gange
Hansi102
Stoker II
15
Indlæg: 44 Tilmeldt: 30 jun 2008 17:22
Mit fyr: Blackstar 1016 16kw woody V10
Areal: 230m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8585
Årligt forbrug: ca 3 tons
Geografisk sted: Bønnerup Strand
Indlæg
af Hansi102 » 21 nov 2014 17:38
Prøver lige igen.
Har demonteret magnetventil nr 33 på el-diagram.
Den sidder nederst på brændstofpumpen, og benævnes som magnetventil til indsprøjtningsstart.
Nu starter motoren straks, uanset om den er kold eller varm.
Mvh. Hans
Vedhæftede filer
El-diagram motor styring.pdf
(359.57 KiB) Downloadet 58 gange