Jeg har købt 6 tårne askebrænde hos Energihuset GmbH (
www.energihuset.de). I.flg firmaets hjemmeside indeholder hvert tårn ca. 2,1 m3 brænde.
Efter at have stablet brændet i mit brændeskur, undrede jeg mig over at det ikke fyldte mere og målte efterfølgende de tomme tårne. Resultatet er at tårnene kun indeholder ca. 1,55 m3 stablet brænde.
Efter flere mails frem og tilbage med Energihuset, indrømmer de at tårnene ikke indeholder den mængde der annonceres med, men de er ikke villige til at reducere prisen og truer med inkasso hvis ikke deet fulde beløb betales.
Energihuset har tilbudt at jeg kan levere brændet tilbage for egen regning. Jeg har allerede betalt et transportfirma over 800 DKK for at få det fragtet til min bopæl, så det vil betyde at jeg ender med at have et tab på næsten 2000,- kr samt have brugt en masse tid på at stable brænde.
Der har været kørt en lignende sag for nogen tid siden hvor Silvan blev dømt til at tilbagebetale et beløb svarende til den manglende mængde træ til kunderne.
Dette har jeg gjort Energihuset opmærksom på, men de er tilsyneladende ligeglade og har ikke ændret på mængdeangivelsen på deres hjemmeside. De fortsætter således med at snyde kunderne.
Min advarsel - KØB IKKE BRÆNDE HOS ENERGIHUSET GmbH - du bliver snydt.