Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af calle » 15 nov 2014 18:32
BWJ skrev: Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af dem
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 19:20
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 20:04
calle skrev:Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi Venlig hilsen
Indlæg af calle » 15 nov 2014 20:30
svsommer skrev: jeg vil påstå en dsg eller powershift bruger mindre brændstof og det gør jeg udfra den har synkromesser til at holde sig i gear hvor en gammel dags automat skal bruge tryk for at holde sig i gear. og dsg skifter væsentligt hurtigere og mere jævnt en gammel Converter hvis dsgen er iorden mærker du ikke den skifter. men tilbage til dit problem hvorfor kommer du ikke med nogle fejlkoder? jeg siger det fordi jeg ser flere med dårlig ledningsnet end defekt gearbox
Indlæg af BWJ » 15 nov 2014 20:34
calle skrev: At DSG skulle skifte mere jævnt end automatgear er ikke min erfaring - slet ikke. Hvis du er i tvivl, så prøv at lave en rimelig kontant og jævn nedbremsning med DSG-gear, og mærk så hvordan der kommer markante stød fra tilkoblingerne under nedbremsningen. Under opgearing er du heller ikke i tvivl, hvis du er vant til at køre med både med DSG og ægte automat. Især når DSG (vådkobling) er kold, mærker du kraftige stød under opgearing. Venlig hilsen
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 20:46
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 20:52
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 20:59
martin_b skrev:Fantastisk bil, der kørte virkelig godt. I ca. tre uger. Nu står den stille med "transmission malfunction"-fejl. Jeg læser så lidt op på det, og det er lige præcis den model jeg har købt, hvor motoren giver lidt for meget moment, og derfor ødelægger den automatiske gearkasse. Jeg kan få en ny gearkasse for ca. 50.000,- kr. og kan så regne med, at den også går i stykker på et tidspunkt, fordi den simpelthen ikke passe til motoren
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 21:08
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 21:10
martin_b skrev:Den melder transmission malfunction og kan ikke skifte gear.
Tilbage til "Bil, MC og Motor"