Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen