Automatgear og brændstoføkonomi
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
- Mit fyr: MGM15 Årg 2007
- Areal: 150+kælder
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9870
- Dagligt forbrug: For stort men kræves
- Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
- Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
- Har takket: 35 gange
- Blevet takket: 13 gange
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Når man køber ved "engrossalg", altså et handelskøb modsat forbrugerkøb, så er der ingen garanti, og sådan er købeloven faktisk.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker IV
- 12
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
- Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
- Areal: 138 + 60 garage
- Brændsel: RW Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 8963
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Auning
- Blevet takket: 1 gang
Automatgear og brændstoføkonomi
Jo, men ikke hvis den er solgt til cvr nr. så kan der frit aftales ingen reklamation.newpas skrev:Er der ikke noget med at forhandler ikke kan fraskrive garanti uanset pris?
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
- Mit fyr: MGM15 Årg 2007
- Areal: 150+kælder
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9870
- Dagligt forbrug: For stort men kræves
- Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
- Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
- Har takket: 35 gange
- Blevet takket: 13 gange
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Tjah, fordi forhandleren ikke skal regne garanti med i bilens pris, kan han sælge den billigere til CVR, hvor der jo ingen garanti er. Der er typisk ret meget at spare, men det er så også en stor risiko.newpas skrev:Så hvad var lige fordelen ved at købe med cvr??
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
Automatgear og brændstoføkonomi
Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Brændstoføkonomien har i hvert fald ikke skuffet i den tid vi nåede at køre i den. En tur fra København til Sønderjylland gav 21,8 km/l hvilket er meget acceptabelt. Bilen er købt som den der skal køre 120 km dagligt, så den ville have været ideel, hvis ikke den altså gik hen og døde...
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
- BWJ
- Stoker XVII
- 13
- Indlæg: 3384
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 203 gange
- Blevet takket: 238 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.calle skrev:Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen
Der skovles præcis lige meget olie rundt i converteren, om den står i D ell. N, så belastningen er præcis den samme
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
- thy
- Supporter
- 17
- Indlæg: 10380
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 269 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..BWJ skrev:
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.
Der skovles præcis lige meget olie rundt i converteren, om den står i D ell. N, så belastningen er præcis den samme
Synes dog at mærke at olien efter nedbremsning til stop er med lavere tryk end hvis man lige ruller en meter frem for at stoppe igen..
Når de jeg har og haft trækker jo og skal holdes i bremse ved stop..
Tilgengæld ruller de aldrig baglæns når man holder op af bakke..
Mondeo aut 2008 med rigtig automat gear.. Tilgengæld ingen variabel svinghjul som det desværre jævnligt ses gå til ved mange km..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
- BWJ
- Stoker XVII
- 13
- Indlæg: 3384
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 203 gange
- Blevet takket: 238 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af demthy skrev:
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..
Synes dog at mærke at olien efter nedbremsning til stop er med lavere tryk end hvis man lige ruller en meter frem for at stoppe igen..
Når de jeg har og haft trækker jo og skal holdes i bremse ved stop..
Tilgengæld ruller de aldrig baglæns når man holder op af bakke..
Mondeo aut 2008 med rigtig automat gear.. Tilgengæld ingen variabel svinghjul som det desværre jævnligt ses gå til ved mange km..
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.