Automatgear og brændstoføkonomi
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snakmartin_b skrev:Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
sorry
mvh
svsommer
svsommer
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Ford betyder noget særligt for os, så det er ok
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4676
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Jeg har prøvet flere bilmærker, og Ford hører bestemt ikke til blandt de ringestesvsommer skrev: ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak
sorry
Det siger jeg, selvom jeg pt. kører Volvo. Jeg har haft Nissan Patrol, Ford Escort, VW Passat,
og nu Volvo V40. Passaten havde den bedst motor 1,9 TD, volvoen den bedste komfort, men
Ford var de sjoveste at kører i.
Med til billedet hører selvfølgelig også de forskellige årgange, for der er stor forskel på gamle
og nyerer biler. Passaten var fra 89, escorterne fra 86, 92, og 99. Volvoen er fra 2003, og derfor
markant bedre komfortmæssigt end de ældre biler jeg har haft.
Min pointe er såmænd bare, at Ford langt fra er det ringeste man kan få
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Den gamle Mondeo 1.8 som er død, er simpelthen en fantastisk bil. Uovertruffen komfort, god motorkraft og masser af plads. Det var ganske vist "luksus-modellen" med alt i udstyr osv, så det trækker op. Nu har jeg lånt en gammel Fiesta fra min mekaniker, mens jeg finder ny bil, og den er også en fremragende bil. Tusind gange bedre end vores Chevrolet Spark.
Jeg er glad for Ford - også selvom de ruster lidt i skærmene osv - hvis man er over det, så går det fint
Jeg er glad for Ford - også selvom de ruster lidt i skærmene osv - hvis man er over det, så går det fint
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker X
- 11
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Har takket: 7 gange
- Blevet takket: 16 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Powershift er opgivet til samme forbrug som alm manuelt (da det jo i orincippet er en manuel gearkasse med lidt ekstra automatik).
Har selv powershift - det skifter fantastisk, men vær sikker på at det er serviceret korrekt med olieskift (vist for hver 75.000-100.000km) - ellers kan det blive dyyyyyrt
Har selv powershift - det skifter fantastisk, men vær sikker på at det er serviceret korrekt med olieskift (vist for hver 75.000-100.000km) - ellers kan det blive dyyyyyrt
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5496
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 428 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
ja kassen er tung at arbejde med men jeg vil våge at påstå ved modereret kørsel ingen forskeltriumph skrev:en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
mvh
svsommer
svsommer
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.
Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.
Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.
Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.
Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Nemli´- Tom.Tom_AT skrev:Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.
Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.
Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
Nok den mest imponerende diesel jeg til dato har haft.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.