Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Lintz » 21 aug 2014 21:38
Indlæg af thoken » 21 aug 2014 21:46
Lintz skrev:Jeg ved at der er mange af jer derude som er gode til at lave lidt udregninger, samt at kunne lide at slås med nogle interessante løsninger – Så derfor dette lille indlæg fra mig: Fra og med juni 1998 blev det lovligt at køre med anhænger bagefter sin motorcykel i Danmark. De vigtigste regler for lovlig kørsel med en anhænger er: En motorcykel må tilkobles en påhængsvogn eller et påhængsredskab. Påhængskøretøjet må maksimalt være 2,5 meter langt og 1 meter bredt. Totalvægten må højst være halvdelen af motorcyklens egenvægt, dog maksimalt 150 kg. Bremser på anhængeren er ikke lovpligtigt. Reglerne for lygteføring er de samme som for små påhængsvogne til biler. Motorcyklen og påhængskøretøjet skal synes sammen i fast kombination. Motorcyklens motor skal overstige 125 kubikcentimeter. Påhængskøretøjet må ikke være indrettet eller benyttes til personbefordring. Største tilladte hastighed med anhænger er som for biler med anhænger: 70 km/t. Anhængeren skal udstyres med en hvid kvadratisk nummerplade. Dette er reglerne for kørsel med anhænger efter en motorcykel – fint nok – men prøv at bemærke vægten, 150 kg i totalvægt er faktisk ikke alverden hvis den skal bruges til feriebrug med telt, køleboks, gasflaske, bord og et par stole samt andre fornødenheder. Så hvordan gør man den lettere – ja, man kan da bare lade være med at fylde så meget i den – men der er en anden ting som man kan gøre – og her er det at tanke- eksperimentet kommer ind. Hvad med at fylde helium i hjulene? Hvor meget løftekraft vil det genere i forhold til alm. Atmosfærisk luft ? Dette er som sagt et tankeeksperiment, men har I nogle bud ?
Indlæg af Lintz » 21 aug 2014 21:48
thoken skrev: Hej. He he, du sparer nok 50 gram Undskyld, kunne ikke lade være med at drille lidt Mvh thoken
Indlæg af Brandsen » 21 aug 2014 21:49
Indlæg af pendec » 21 aug 2014 21:50
Indlæg af Lintz » 21 aug 2014 21:53
Brandsen skrev:Halløj i forum, Ja da, når din arm bliver rask, så hæger du lige krankrogen i anhængeren når de skal veje den, så styrer du selv med dit joystik, hvor meget der må lastes i hængeren af telte, rødvin, blå cola, og andre livsfornødenheder. Nej.... den bliver ikke lettere af helium i dækkene ,når du først har kørt dæktrykket op på 30 psi.
Indlæg af pendec » 21 aug 2014 22:00
Indlæg af Lintz » 21 aug 2014 22:06
pendec skrev:@Lintz Jeg mente skam , ægte luftballon. Er den stor nok, kan den vel nok løfte trailer og motorcykel om man vil. Så kommer traileren aldrig i nærheden af jorden og følger færdselsloven, så skal de danske luftrums regler følges istedet
Indlæg af Bjarne B. » 21 aug 2014 22:10
Indlæg af Lintz » 21 aug 2014 22:11
Bjarne B. skrev:Hvad er reglerne for højden af traileren?
Tilbage til "Bil, MC og Motor"