Jeg er nu egentlig ganske enig med Tom. Og det er jeg ellers ikke særlig ofte.
Korrekt , jeg driller ham......
Det har en betydning med et højere omdr. Det har benzin frem for diesel. Diesel er sejrtrækker....
Min pointe er, at du sagtens kan få en diesel der er hurtig i optræk og topfart. Men det opleves på
en anden måde frem for en Benzin. Generelt kan du som regel få mere ud af en chip tuning på en turbo diesel
frem for Benzin med turbo.
Dunas skrev:
Korrekt , jeg driller ham......
Det har en betydning med et højere omdr. Det har benzin frem for diesel. Diesel er sejrtrækker....
Min pointe er, at du sagtens kan få en diesel der er hurtig i optræk og topfart. Men det opleves på
en anden måde frem for en Benzin. Generelt kan du som regel få mere ud af en chip tuning på en turbo diesel
frem for Benzin med turbo.
Så ender det jo også med at jeg er enig med dig. What a day.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Hvis jeg må have lov, og nej det er ikke relevant på nogen måde.
Den gamle olie suger, Golf 2 1,6 turbo diesel har netop Været på rulle felt... 194 hk og 363 nm. Ved 1,4 bars turbo tryk.
Den er altså en smule sjov :-D
Så kan i går hjem med jeres chiptuning, her skal man have beskidte fingre :-)
Og ja den er skam både synet og godkendt
Træk område starter ved 2100 rpm og Max hk ved 4890 rpm..
Tom_AT skrev:
Er vi nu ude i at skulle måde diller? Fint med mig. Jeg har 150hk / 240-270NM til rådighed, og det endda over langt flere omdrejninger end du har. Hvilket vil sige at når du bruger tid på gearskifte kan jeg fortsætte. I øvrigt synes jeg denne diskussion har taget en latterlig drejning. Du fortæller mig at jeg er forkert på den hvad NM og HK angår. Men du fortæller mig ikke hvor jeg er forkert på den.
Og i øvrigt jo, det har noget med omdrejninger at gøre. Alle motorer har deres max effekt ved et givent antal omdrejninger. Og husk nu lige, 100 hk er 100 hk, uanset om det er fra en dieselmotor eller benzinmotor.
Korrekt at alle dieselmotorer går til ca 4500 omdr. Men kigger du på effekt/moment kurve vil du se de fleste mister pusten ved omkring 4000 omdr.
OG hvad topfart angår, jeg kører 195 km/t målt på GPS, ved 4000 RPM, og der er stadig masser at give af. Så er ikke så bange for en bette træt Hyundai
Og hvor er det jeg påstår at 1.0 Ecoboost er meget bedre end diesel. Jeg siger bare det er en interessant frisk bette motor der trækker fantastisk godt. Og som er ganske billig i ejerafgift. Det er en diesel ikke.
Noget siger mig i øvrigt du aldrig har prøvet en nyere turbo-benzin. Ford, VW eller noget andet.
Zarge, korrekt. Jeg har kun lige kort kigget hvad der er til vores ford. Der fås en chip til giver den 200 hk og 300 NM, til 5500,- Det er egentligt ikke så galt.
Du skriver " bruge tid på gearskifte" jeg har squ flere gange startet i 1. Og sprunget til 3. Og derefter til 4. Og stadig været den hurtigst op til lovlig hastighed. Så der hvor benzinen bruger sine heste bruger jeg mit moment.
Men okay - jeg har jo nok ikke været oppe mod en Ecoboost.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Det kommer Heller ikke gratis, selvom det nu er Nr 2 jeg har lavet det nummer ved :-)
Bla. Er der en del døje med træk aksler der knækket, som tynde stykker bambus..
Løsningen her er speciale hærdede aksler, der er bløde aksler, der vrider istedet for
Alex fs skrev:Hvis jeg må have lov, og nej det er ikke relevant på nogen måde.
Den gamle olie suger, Golf 2 1,6 turbo diesel har netop Været på rulle felt... 194 hk og 363 nm. Ved 1,4 bars turbo tryk.
Den er altså en smule sjov :-D
Så kan i går hjem med jeres chiptuning, her skal man have beskidte fingre :-)
Og ja den er skam både synet og godkendt
Træk område starter ved 2100 rpm og Max hk ved 4890 rpm..
Tillykke med et rigtig pænt resultat.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.