pendec skrev:der er vist på det seneste også blevet introduceret spørgsmålet om det kan betale sig med en budget bil til 70k og hvis den ikke er 0kr værd efter 7-8år, så er den undervognsbehandling jo bare penge ud i luften, som kunne bruges bedre på den nye bil.
det er da tendensen med de billige biler som ikke kan sælges for meget efter nogle år.
Så det handler nok om hvilken type bil du gerne vil behandle og om du tiltænker at den holder mere end de 8-10år sådan rent værdi mæssigt.
Jeg antager at du med "budget"-bil mener mikrobilene såsom Aygo/C1/107 og den slags. Nu er der jo en grund til at de ikke koster mere, og det er bl.a. korrosionsbeskyttelse eller mangel på samme.
Når sådan en sp... - æhh lille bil kommer ud i det danske vejrlig, så betyder det ganske meget hvorvidt den kører "rå" ud eller om den har fået et lag dinitrol/whatever.
Efter 6-8 år skilles fårene fra bukkene og førstnævnte kan sagtens se ret bedagede ud og står ikke til at redde. Derimod kan en beskyttet bil have mange kilometer for sig hvis metallet stadig er sund, for det er typisk set ikke mekanikken der slides op først.
Jeg har set mange biler, som fik undervognsbehandling fra starten og de har holdt forbløffende godt, mens automobilignoranterne hurtigt og givetvis intetvidende skræller værdien af bilen i rasende hast.
Personligt har jeg et for nært forhold til mine surt tjente penge til at ville betale for en nagelneu bil, så jeg må shoppe brugt. Jeg vil dog gerne betale markant mere for en velholdt brugt bil end for en "forbrugsbil", - men sådan ser vi forskelligt på mammon.