Hej.
Selvfølgelig kommer gebyret til at stige over årene.
Hvor er det bare typisk dansk at lave regler og love om med tilbagevirkende kraft.
Det var vel lige så uretfærdigt hvis man havde byttet en stor benzinslugende bil ud med en lille miljøvenlig bil, der går langt på literen. Skulle man så også straffes fordi samfundet tjener mindre pga. Det lavere forbrug!
Eller den der nye regel med at man skal skrue sine nummerplader fast, ellers risikerer man en bøde. Det er jo for at gøre det sværere for en tyv at stjæle nummerpladerne. Men det er sgu da tyven der gør noget galt, og ikke den bilejer der ikke har fået skruet pladerne fast. Det svarer da til at give en bank en bøde fordi der er jo en risiko for at der kan blive lavet et bankrøveri.
Det er blevet et værre akademikervælde
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
thoken skrev:Hej.
Selvfølgelig kommer gebyret til at stige over årene.
Hvor er det bare typisk dansk at lave regler og love om med tilbagevirkende kraft.
Det var vel lige så uretfærdigt hvis man havde byttet en stor benzinslugende bil ud med en lille miljøvenlig bil, der går langt på literen. Skulle man så også straffes fordi samfundet tjener mindre pga. Det lavere forbrug!
Eller den der nye regel med at man skal skrue sine nummerplader fast, ellers risikerer man en bøde. Det er jo for at gøre det sværere for en tyv at stjæle nummerpladerne. Men det er sgu da tyven der gør noget galt, og ikke den bilejer der ikke har fået skruet pladerne fast. Det svarer da til at give en bank en bøde fordi der er jo en risiko for at der kan blive lavet et bankrøveri.
Det er blevet et værre akademikervælde
Mvh thoken
sjovt du lige nævner den, for det er nemlig sket for ganske få år siden. først blev vi anbefalet at købe nye små dieselbiler, et par år senere kom der selvfølgelig en afgift på disse, da der ikke var partikelfiltre på.
at regne med at det var muligt at benytte elnettet som akkumulator for egen produktion gratis i en årrække var nok noget naiv tankegang
hmm, kan ikke huske sidst hvor afgifter kunne trækkes i retten og ankes? lyder spændende, skal vi ikke få afprøvet den på bilerne, jeg ville godt spare 180% på min næste bil
pendec skrev:
hmm, kan ikke huske sidst hvor afgifter kunne trækkes i retten og ankes? lyder spændende, skal vi ikke få afprøvet den på bilerne, jeg ville godt spare 180% på min næste bil
Kvm afgift på fjernvarme har da været anket i flere forsyningsområder....
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
BWJ skrev:
Kvm afgift på fjernvarme har da været anket i flere forsyningsområder....
var det staten som lavede den afgift? (kender ikke afgiften, så skal ikke uddybe viden mere der)
Energinet er jo statsejet, så bliver det vel svært at ændre, næsten lige som at lade politiet undersøge egne rækker for korruption osv..
BWJ skrev:
Ja, hvis man kan trække registreringsafgiften fra på en firmabil, så det kan man vel næppe
det jeg læser , er man har fået sit anlæg på gammel ordning og som erhverv, denne udgift kan så afskrives, så betyder den måske ikke så meget for de personer?