Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
- Skiveren
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1287
- Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
- Areal: 219 m2 i to plan
- Brændsel: 8 mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9800
- Dagligt forbrug: 3-20 kg
- Årligt forbrug: 7000 kg
- Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Halløj..
Så er den gal igen... Men hvor er det skønt at man kan smide ens spørgsmål her på...
Sagen er at jeg er ved at kigge efter anden bil, da den gl Opel Vectra er mildest talt ved at være mere end godt kørt til..
Jeg har kigget lidt efter en diesel model, og er faldet for en Skoda Octavia.. I min søgende efter "bilen" i årgangene 2006-2009, max 150.000 km (prisleje 100-120.000) har jeg kigget meget på 2 modeller, nemlig 1,9 TDI og 2,0 TDI, men jeg synes der var noget med at 2,0'eren var lidt farlig
Og jeg har nemlig fundet en til små 100.000,- i en 2,0 med DSG automatgear, men igen synes jeg at have hørt at denne DGS er noget skidt....
Så er der nogen herinde som har erfaringer med disse modeller....?
PS. Alternativ har jeg for sjovt kigget på Hyundai I30 i diesel, synes bare at skoda er lidt federe... Men man kan godt nok få noget nyere bil, hvis valget fald på en I30'er...
På forhånd tak...
Så er den gal igen... Men hvor er det skønt at man kan smide ens spørgsmål her på...
Sagen er at jeg er ved at kigge efter anden bil, da den gl Opel Vectra er mildest talt ved at være mere end godt kørt til..
Jeg har kigget lidt efter en diesel model, og er faldet for en Skoda Octavia.. I min søgende efter "bilen" i årgangene 2006-2009, max 150.000 km (prisleje 100-120.000) har jeg kigget meget på 2 modeller, nemlig 1,9 TDI og 2,0 TDI, men jeg synes der var noget med at 2,0'eren var lidt farlig
Og jeg har nemlig fundet en til små 100.000,- i en 2,0 med DSG automatgear, men igen synes jeg at have hørt at denne DGS er noget skidt....
Så er der nogen herinde som har erfaringer med disse modeller....?
PS. Alternativ har jeg for sjovt kigget på Hyundai I30 i diesel, synes bare at skoda er lidt federe... Men man kan godt nok få noget nyere bil, hvis valget fald på en I30'er...
På forhånd tak...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
-
- Stoker VI
- 10
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
- Blevet takket: 1 gang
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
..God-bedre-bedst, du skal da op i en højere klasse som Skoda Superb - skøn køremaskine.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5496
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 428 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Kia Ceed blev faceliftet i 2010. Mon ikke det samme er gældende for Hyundai i30 ?
Den faceliftede model er klart at foretrække, og man skal betale mindre i vægtafgift.
(faceliften indeholdt bl.a. at nogen rustfælder blev fjernet (håndtag på bagklap, samlinger i døre) start/stop system (=lavere vægtafgift)
Bedre støjdæmpning, pænere interiør og exteriør.
Personligt syntes jeg Kia/hyundais diesel er langt bedre end Wv/skoda´s, selvom Wvén nok køre et par km mere på literen.
Tilgændgæld er køreegenskaberne bedre i skoda.
Hvis du kommer op i den nye model i30/ceed, så rykker man adskellige klasser op. Både i køreegenskaber og "lækkerhed" Den kan sagten konkurrere med Wv. Og i den nye Oktavia er der dømt morfar indendørs. Sort i sort, og kun lige linier, det ligner sku noget fra 70érne.
Jeg var ude og prøve en ny Ceed, en ny i30 og en ny Oktavia lige efter hindanden. Da jeg startede Oktaviaen, larmede dieselen så meget jeg troede den var i stykker (det blev dog bedre da den blev varm)
Den faceliftede model er klart at foretrække, og man skal betale mindre i vægtafgift.
(faceliften indeholdt bl.a. at nogen rustfælder blev fjernet (håndtag på bagklap, samlinger i døre) start/stop system (=lavere vægtafgift)
Bedre støjdæmpning, pænere interiør og exteriør.
Personligt syntes jeg Kia/hyundais diesel er langt bedre end Wv/skoda´s, selvom Wvén nok køre et par km mere på literen.
Tilgændgæld er køreegenskaberne bedre i skoda.
Hvis du kommer op i den nye model i30/ceed, så rykker man adskellige klasser op. Både i køreegenskaber og "lækkerhed" Den kan sagten konkurrere med Wv. Og i den nye Oktavia er der dømt morfar indendørs. Sort i sort, og kun lige linier, det ligner sku noget fra 70érne.
Jeg var ude og prøve en ny Ceed, en ny i30 og en ny Oktavia lige efter hindanden. Da jeg startede Oktaviaen, larmede dieselen så meget jeg troede den var i stykker (det blev dog bedre da den blev varm)
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Jeg smider lige et tredje forslag ind - hvad med en Honda Civic fra omkring 2010 - de fås til omkring 100.000. Efter at have lånt min svogers i en periode må jeg sige, at den på næsten alle fronter er bedre end min polo fra 2012.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5496
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 428 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Den nye civic med en 1,6 diesel er totalt fed, desvære er den nyere end 2010. Lad mig citere jyllandsposten, hvor de testede dem mod WV Golf.
Med den motor, kan Hondaen køre i cirkler rundt om Golfen, og aligevel vinde.....
2,2 Honda diesel er ikke så økonomisk, som 1,6. Men stadig fed
Hvis det bliver aktuelt med Hyundai/Kia, så lydt efter støj fra bagdæk / kontroller om bagdæk har rejst sig.
Nogle, og kun nogle. Slider bagdæk, så de rejser sig. Bagtøj kan ikke justeres, så der er ikke noget at gøre ved det.
Med den motor, kan Hondaen køre i cirkler rundt om Golfen, og aligevel vinde.....
2,2 Honda diesel er ikke så økonomisk, som 1,6. Men stadig fed
Hvis det bliver aktuelt med Hyundai/Kia, så lydt efter støj fra bagdæk / kontroller om bagdæk har rejst sig.
Nogle, og kun nogle. Slider bagdæk, så de rejser sig. Bagtøj kan ikke justeres, så der er ikke noget at gøre ved det.
-
- Stoker XII
- 12
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
- Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller, brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8920
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Ålum, Randers
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 22 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Hold dig fra 2.0 og DSG - det er svjv den værste kombi. 2.0''eren har problemer med revnet topstykke - DSG problemerne er vist noget med svinghjulet, men det kan jeg ikke helt huske.. 1.9''eren er derimod ikke til at slide op, men de kan alle have problemer med dobbeltmassessesvinghjulet så lyt godt efter om den rasler i tomgang.
- Jobak
- Stoker Pro Sponsor
- 17
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
- Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
- Areal: 180
- Brændsel: Silva 8mm
- Årligt forbrug: ca. 6t
- Geografisk sted: Hjerm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 2 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Du kan finde masser af info om Skodaen og andre VAG biler her: http://www.vagcars.dk
Der er masser af tråde om netop de motorer du nævner..
Smid evt dine spørgsmål op på forum, de er (næsten) ligeså flinke som her på Stoker Pro.
Der er masser af tråde om netop de motorer du nævner..
Smid evt dine spørgsmål op på forum, de er (næsten) ligeså flinke som her på Stoker Pro.
Med venlig hilsen
Jobak
Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
- mejeristen
- Stoker XVII
- 15
- Indlæg: 2675
- Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
- Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
- Areal: 196+25
- Brændsel: Bøge brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8450
- Dagligt forbrug: ??
- Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
- Geografisk sted: Hammel 8450
- Har takket: 12 gange
- Blevet takket: 9 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Stemmer for i30, har to hold venner der har en i30 diesel og de er vildt glade for dem!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
-
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
- Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
- Areal: 200 + 100
- Brændsel: Primært briketter
- Fremviser gerne i postnummer: 8722
- Dagligt forbrug: 2-4 pakker
- Årligt forbrug: 10 paller
- Geografisk sted: Hedensted
- Blevet takket: 2 gange
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Hejsa,
Har haft begge motorer dog fra ny - så jeg ved ikke helt hvordan de holder efter 200k
Den nyeste var en VW Touran 2.0TDI 2007 DSG 170 hk. Solgt v. 140k
Den anden var en VW Passat 1.9TDI 2003 130 hk. Solgt v 210k
2.0 fik skifte svinghjul på kulance ved omkring 40k kunne ikke selv høre noget, men det kunne værkstedet. Havde dog i bilen første halve år lidt problemer med diverse motor lamper der blinkede som et andet juletræ - det viste sig efter nogle forsøg at det var styreboksen der var problemet - rettere et stik til den der var irret. DSG er det fedest man kan kører med og jeg har til dato ikke kørt i en bil der skifter gear som den. Der var ikke i den tid jeg havde bilen antydning af at det skulle gå i stykker og det er i 170 hk udgaven.
1.9 er en lækker motor den er en arbejdshest og super behagelig, hvor jeg nok vil sige at 2.0 er tilføjet lidt mere underlig lyde og mere knitren eller dieselstøj (de er jo stadig pumpe dyse). Der er ingen tvivl om at begge motorer yder og vil blive ved med det i de to bilers tid.
Hvorfor kører vi så ikke i biler fra VW koncernen længere? Fordi der bare var alt for mange andre ting der gik i stykker på bilerne specielt Touranen som også begyndte at ruste flere steder.
Har haft begge motorer dog fra ny - så jeg ved ikke helt hvordan de holder efter 200k
Den nyeste var en VW Touran 2.0TDI 2007 DSG 170 hk. Solgt v. 140k
Den anden var en VW Passat 1.9TDI 2003 130 hk. Solgt v 210k
2.0 fik skifte svinghjul på kulance ved omkring 40k kunne ikke selv høre noget, men det kunne værkstedet. Havde dog i bilen første halve år lidt problemer med diverse motor lamper der blinkede som et andet juletræ - det viste sig efter nogle forsøg at det var styreboksen der var problemet - rettere et stik til den der var irret. DSG er det fedest man kan kører med og jeg har til dato ikke kørt i en bil der skifter gear som den. Der var ikke i den tid jeg havde bilen antydning af at det skulle gå i stykker og det er i 170 hk udgaven.
1.9 er en lækker motor den er en arbejdshest og super behagelig, hvor jeg nok vil sige at 2.0 er tilføjet lidt mere underlig lyde og mere knitren eller dieselstøj (de er jo stadig pumpe dyse). Der er ingen tvivl om at begge motorer yder og vil blive ved med det i de to bilers tid.
Hvorfor kører vi så ikke i biler fra VW koncernen længere? Fordi der bare var alt for mange andre ting der gik i stykker på bilerne specielt Touranen som også begyndte at ruste flere steder.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
- Skiveren
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1287
- Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
- Areal: 219 m2 i to plan
- Brændsel: 8 mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9800
- Dagligt forbrug: 3-20 kg
- Årligt forbrug: 7000 kg
- Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)
Hjælp.. Til ny brugt bil (1,9 vs2,0 TDI)
Tak til jer alle for jeres indput
Ja jeg tror min minitest på autouncle.dk siger alt...
Prisloftet er 100.000,- og max 120.000 km på bagen (gerne mindre)
Skoda Octavia 1,9 TDI fra 2006 med 109.000 km på bagen....pris 99.990,-
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... ouncle_web
Hyundai I30 1,6 CRDi fra 2010 med 86.000 km på bagen.... Pris igen 99.900
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyunda ... ouncle_web
Fordelen ved Hyundai'en er følgende:
At jeg kan få 4 år nyere bil
Lavere km-tal (svarende til et års kørsel).
Vægtafgiften/grønne afgifter er små 900.-billigere.
Må trække mere på krogen.
Kører længere på literen.
Ja valget er ret klart nu...jeg retter mit blik imod Hyundai'en evt Kia
Ja jeg tror min minitest på autouncle.dk siger alt...
Prisloftet er 100.000,- og max 120.000 km på bagen (gerne mindre)
Skoda Octavia 1,9 TDI fra 2006 med 109.000 km på bagen....pris 99.990,-
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... ouncle_web
Hyundai I30 1,6 CRDi fra 2010 med 86.000 km på bagen.... Pris igen 99.900
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyunda ... ouncle_web
Fordelen ved Hyundai'en er følgende:
At jeg kan få 4 år nyere bil
Lavere km-tal (svarende til et års kørsel).
Vægtafgiften/grønne afgifter er små 900.-billigere.
Må trække mere på krogen.
Kører længere på literen.
Ja valget er ret klart nu...jeg retter mit blik imod Hyundai'en evt Kia
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø