Aaen skrev:Hjemme teori, vi havde en kunde den anden dag der klagede over en lyd i 4 dage gamle 107. Jeg fik et arbejdskort og stemplede ind. Kørte en tur med kunden da det er den bedste måde at opleve symptomet på. Og rigtigt nok, hvis man slukker radio og kabineblæser, kan man høre 3 smu klik, hver gang bilen bliver startet og begynder at køre.
For at være på den sikre side, hoppede kunden og jeg over i en 107 demo og kørte i den. den gør nøjagtig det samme. Altså lyden er det vi kalder en arbejdslyd og skal være der. så langt så godt.
Hvem skal nu betale min arbejdsløn? det er ikke reklamations berettiget. i Princippet skal kunden betale, de 15 min seancen varede, men vi kalder det for gratis goodwill.
Om din gadet rent faktisk var defekt, ved jeg naturligvis ikke. men det i mine øjne ikke forkert at forlange noget for at undersøge et produkt, hvis det ikke er fejlbehæftet. Man kan så også diskutere om 500 måske er i overkanten..
Enig!
Men sakset fra Punkt1's hjemmeside:
"Ved oprettelse af reklamation på produkter hvor fejl eller defekt ikke kan konstateres, vil produktet blive returneret til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret beløber sig til DKK 495,00 per forbrugt time, og beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning."
så faktisk kan de tage så meget de vil, uden at reparere produktet. Jeg siger ikke de gør det, men de kan jo sige de har brugt 2 timer og ikke kan finde fejlen!
Mvh. Sophus