Lintz skrev:
Nemli
Ville selv være betænklig ved at blive forhandler af et produkt hvis det viste sig at man skulle hæfte for evt. lort som producenten lavede.
Og når du nævner bilbranchen så er det jo sket flere gange at frabrikken har indkaldt flere hundre tusinde biler for at få rettet noget u.b. eller under garanti - Det sker godtnok igennem forhandler men det er producenten der indkalder.
Hej igen.
Egentlig havde jeg besluttet mig for at lade det ligge men.
Dette er sakset fra forbrug.dk:ende spørgsmål fra andre brugere:
Spørgsmål
af Tove Andersen d. 24-02-13 kl. 11:51
Jeg har købt et par skindbukser i en modebutik. Modebutikken lukker, og jeg finder fejl i buksernes syning, der gør, at de "drejer". Jeg tager kontakt til producenten af bukserne. De afviser i første omfang, da de ikke har mulighed for at bytte til en buks af samme str. og farve. Men oplyser, at de gerne vil "hjælpe" mig og levere et par bukser i en anden farve (som jeg egentlig ikke har lyst til) Men hvad skal jeg gøre ? Bør producenten ikke refundere bukserne, såfremt jeg har en bon, der viser prisen ? Producenterne bruger jo alligevel vejl. priser hos deres forhandlere.
Svar
af Rasmus, Forbrugerhotlinen
d. 26-02-13 kl. 13:42
84%
Butikken er forpligtet til at hjælpe
Det er alene butikken, som har solgt bukserne, der er forpligtet til at hjælpe dig. Producenten af bukserne er ikke forpligtet over for dig.
Når sælger går konkurs eller lukker
Hvis butikken lukker, vil du normalt miste din normale ret til at få varen repareret for sælgers regning eller at få pengene retur, hvis varen er mangelfuld. Da butikken i mellemtiden er lukket, er det eneste du kan gøre, at tage imod eller afslå producentens tilbud om et par andre bukser.
Hvad er det som jeg har læst forkert? Siden I er så skråsikre.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh