ej det gas... det lyder sgu ikke godt!! har hørt det på en gl. bimmer engang.. det var tandremmen der var 'hoppet' for mekanikeren på værkstedet!!! vi laver alle fejl, men det er jo helt tydeligt, at ikke alle står ved dem!!
2,0 140 hk mk4 er med tandrem og ikke kæde. Men det er ikke en tandremsfejl, lyder som en dyse. Tag fat i FDM hurtigst muligt og få dem til at hjælpe. Eller betal selv på et værksted og glem det sælgersnak. Hvis du ikke får det lavet, ender det med at ødelægge din motor. Så få det lavet inden det skader andet.
FK30 skrev:2,0 140 hk mk4 er med tandrem og ikke kæde. Men det er ikke en tandremsfejl, lyder som en dyse. Tag fat i FDM hurtigst muligt og få dem til at hjælpe. Eller betal selv på et værksted og glem det sælgersnak. Hvis du ikke får det lavet, ender det med at ødelægge din motor. Så få det lavet inden det skader andet.
Det var satans.. Den gik lige hurtigt nok på google
Aaen skrev:Du siger til forhandleren at hvis bilen fejler noget, skal han betale. For FDM, hvis den ikke gør så betaler du. FDM skal blot kontrollere bilen. Hvis du er medlem har de vist osse nogle jurister der kan sætte skub i tingene.
Har du i øvrigt hørt Ford Hvad de mener om problemet?
Den der kører helt klart ikke som den skal. Det lyder som en defekt dyse
Er det ikke en dyse der "hænger" når motoren er kold og ikke lukker korrekt og dermed drypper brændstof ned i cylinderen, og når cylinderen har kørt et stykke tid og bleven varm lukker dysen helt igen. Kan det afhjælpes med aditiver til at blande i diesel olien ?
Hej. Ja det er med tandrem. Og bilen kører ellers perfekt med masser af trækkraft.
Mener i virkelig at det kan ødelægge motoren at den kører ringe i det første minut?
Jeg er rimeligt afhængig af bilen og oven på nogle store stormskader (selvrisiko) er det lidt trængt med finanserne. En ny dyse, hvad koster sådan en? Min gamle mk3 mondeo fik skiftet 4 dyser. Det kostede lidt over 20.000, men har fra flere hørt at den nye ikke skulle have samme dyseproblemer.
Jeg har både kørt med servicerens fra bell add samt kører også med bell add additiv ved hver tankning
Knaldperlen skrev:Hej. Ja det er med tandrem. Og bilen kører ellers perfekt med masser af trækkraft.
Mener i virkelig at det kan ødelægge motoren at den kører ringe i det første minut?
Jeg er rimeligt afhængig af bilen og oven på nogle store stormskader (selvrisiko) er det lidt trængt med finanserne. En ny dyse, hvad koster sådan en? Min gamle mk3 mondeo fik skiftet 4 dyser. Det kostede lidt over 20.000, men har fra flere hørt at den nye ikke skulle have samme dyseproblemer.
Jeg har både kørt med servicerens fra bell add samt kører også med bell add additiv ved hver tankning
Ring du bare til FDM i morgen og forklar dem sagen