Nå nu må jeg heller lige få lavet en opdatering.
Jeg fik lavet en omrører, ved hjælp af en seperat gearmotor, og et stykke dørkplade. Jeg kunne dog godt tænke mig det kørte lidt langsomere, men nogle gange må man jo bruge de forhåndenværende materialer. Remhjulet var lige en hurtig test, inden jeg fik lavet den dørkpladen.
Men hvor er tapperlock, bare en god opfindelse.
Hvor hurtigt kører I andres omrører? Min motor kører ca. 1400 O/min og gearingen er 1:60, så jeg synes det er noget hurtigt. Jeg ville heller have haft den langsommere og stærkere... Men det må blive med tiden.
Jeg har haft sat frekvensomformer på, men omvendt er der jo ingen grund til at gøre det mere teknisk en nødvendigt...
Nå men det næste blev så en askesnegl. Jeg fandt en brugt snegl tilsalg, som så skulle tilpasses og monteres i min kedel. Så jeg fik svejst en studs i renselugen
Derefter lavet rustfri skråplader inde i kedlen, så asken selv falder helt ned i sneglen.
Dernæst skulle jeg have lave et beholder til asken, hvor jeg kunne "tappe" det i poser. Mit fyr står i kælderen, og asken skal på lossepladsen, så derfor skulle det ikke bare være en tønde. Det gik bare lidt i ged med fugninen... Men pyt det er tæt...
Og jeg må sige at det system fungere super godt. TM styringen er jo allerede forberedt, så det er jo også lige ud af landevejen.
Så til sidst kom det til at se sådan ud. Jeg har ikke ret meget plads, så det gav lidt udfordringer...