baggadap skrev:
Hej Kenneth, det lyder jo godt!
Men du taler om fremløbsføler der sad under isolering? Min sidder nemlig korrekt i dyklomme, det er min shunt føler der sidder udenpå røret.
Placering af dine følere er jeg klar over, det var også blot sammenligningen af uhensigtsmæssig placering af føler, eller for stor kedel.
Prøv at kigge på dine kurver, og forestil dig at du på den måde skulle få din bil til at køre 80, når du giver gas falder hastigheden, og når du slipper så stiger hastigheden, det vil være kompliceret at køre jævn hastighed, specielt når speedometeret hele tiden er bagefter.
Det er ikke kun kedlen der bestemmer om kurven kan blive en flot linje. Hvis du kigger på mine grafer
www.itob.dk/pillefyr vil du se udsving omkring +- 2° typisk lidt bedre, ved jævn drift, altså uden at betjene gulve, radiatorer og varmt vand.
En kammerat har også en OPOP, men der kan vi ikke komme nærmere end +- 5°
Så det betyder altså noget hvordan installationen er udført, og hvilken pumpe der er brugt.
Pille type og kvalitet betyder også noget. Hvis sneglen en gang imellem kører uden at der falder piller ned, vil det straks kunne ses på kurven i mit hurtigt reagerende anlæg, det betyder mindre i dit som er langsomt.