reveil skrev:Jeg ved det her har været skrevet om før, men syntes ikke at det indlæg giver mig nogle svar der virker for mig.
Jeg får varm skakt dagligt, jeg har prøvet at indstille blæseren så der er en flamme som beskrevet flere steder, ingen røg eller noget.
Jeg har sat min mætning ned for at sikre mig at der ikke kommer for mange pillet ned, jeg har indstillet mængden af træpiller så det svare til hvad der kommer i løbet af de 360 sek.
Jeg har indstillet min pi værdig så den var mindre end før.
Intet af det har hjulpet jeg bliver ved med at få varm skakt.
Jeg har så prøvet at experimenter lidt så jeg har sat mængden af træpillet fra 1420 som der kommer i løbet af 360 sek til 1680 hjalp ikke noget ud over at det ikke virker til der er samme mængde slagger. stadig no luck
Mine instillinger er
Mætning
lav: 2.71
Høj: 19.9
Blæser
lav: 14%
Midt: 28%
Høj: 43%
Pi(d)
P led: 1.0
I led: 0.10
Effect 9%
Rensning
10 min
4 sek
62%
Fyret er stillet til
60 grader
15 % def
Jeg håber virkelig der nogle der kan hjælpe mig jeg er begyndt at blive lidt frustrer over at skulle ned til fyret mindst en gang om dagen for at tænde det igen. side bemærkning skakt alarmen er stilt på 75 grader. og jeg så tidligere at den var oppe på 78 grader
Rens herd og blæser ved at tage brænder ud og vend den på hovedet.
Prøv at gå tilbage til almindelige standard tal.
Jeg kan ikke se hvilken styring, hvilken version eller hvilken kedel du har,
så du må hente tallene her
http://www.nbe.dk/download/teknisk-vejledning.html
Lav en ny pille afvejning og vej på en digitalvægt, sæt tallene ind i autoberegning.
Se at autoberegning står på JA.
Start så op og se hvordan det går.
Sæt rense tal til 10 min - 4 sek - 55%