Jeg har rodet lidt med det samme problem, i forbindelse med skift af styring til v7 og samtidig skift til ny type piller, Svenske 8 mm.
Det handler om at den får piller nok ved lavlast,- simpelt nok!
med v6 styring kørte jeg skortenstræk 3 og det virkede fint,- ved skift til den ny styring og samtidig ny type piller gik det helt agurk,- jeg tænkte rensning af snegl og magasin ny vejning og så kører det,- men det gjorde det på ingen måde.
de ny piller kræver en anden luftblanding for det første, det fik jeg lidt tid til at gå med,- og skorstenstræk "mangler",- ok fik styr på 50% kørte den etapevis ned med 10% ad gangen for at se hvornår den døde,- dvs. blæste flammen ud og ingen lux.
Efterfølgende fandt jeg frem til korrekte luftmængde, samt sat minimum drift til 14%,- her kunne temperaturen falde, og fyret kørte upåklageligt.
Indstillinger:
afvejning 1400 snegl køretid: 2,5 sek.
blæser 18/26/32
rens 8min/4sek.35%
Idag ville lige eksperimentere lidt ,- havde ikke andet og lave,- og lidt fintuning er jo altid spændende
Nu har jeg fået den til at kører 10%, ved at sætte snegl ydelsen ca 70 gr. ned og sænke lav luft en anelse og nu kører den, om muligt så lækkert så der ikke er et øje tørt og som jeg vurderer det,- med lavere forbrug end før.
Nye indstillinger:
afvejning:1330 snegl køretid 2,7 sek.
Blæser 17/26/32
rens 8min/4sek/33%
Fyrdata:
http://www.stokercloud.dk/dev/bjarne1.html ny indstilling fra kl. 16.00.
Så det er nok noget med at den får lidt piller,- efter vejning,- så jeg eksperimenterede med at justere lidt ned så jeg kunne se at sneglkøretid blevet hævet med 0,2 sek.
Skal siges at de piller jeg køre med nu ikke skal have for meget luft i lavlast da de ellers blæser ud,- lava som jeg kørte med sidste år skulle have forholdsvis mere luft for at hive noget power ud.
Så det er meget individuelt hvordan og hvorledes med forskellige typer piller.