Indlæg
af lamborg »
men PSO har aligevel galt fat i noget. Der er masse af fyr (bla mit eget )som kører fint på 10% .. Lad være med bare blindt at stille min effekt op. Der kan være andre ting som også spiller ind. Feks luft ,hvis den får for meget luft i 10% brænder den brændsel for hurtigt af og derved går det galt inden den føder på ny ,så det er vígtigt at den står så tæt ved rygepunktet som muligt.
EN anden ting ,som jeg dog ikke har prøvet, men som man kunne tænke over er "interne snegl kørsel" .. Når den externe kører så er det jo ikke ensbetydende med at der bliver tilført brændsel med det samme,Idet den interne kører 6 gange i minut og derved kan der gå 10sek mere inden der kommer piller på og det er ikke den fulde ladning med det samme da kørslen pr gang er kort. Man kunne prøve at sætte det op til 10 gange i min. (under menu snegl , kørsel pr min). Ikke om jeg har nogen anelse om det hjælper men i teorien burde der kommer flere piller på hurtigere . Men det var da værd at prøve.
En anden ting som er vigtig når du stiller i 10% området er, at låse fyret fast med det samme den er startet op i 10% ,hvis du kommer oppe fra så kan du ikke regne med det, fordi der kan være uafbrændt pilllemængede som gør at du kommer til at sætte den for højt i luft.
Men ligesom der er masse af fyr som kan kører 10% så er der også mange som ikke kan og det er ,som der er skrevet, dem der før hævede skorstenstræk méd 1-3, hvilket bare var et udtryk for at tilføre flere piller og det man i vikeligheden gjorde var at hæve min. effekten :-)
Nu ved jeg ikke men det gør Søren måske om skorstenstræk på 1 svarede til min. på 11% osv. Men det ville jo gøre det lidt nemmere for dem som skifter styring at sætte den nye korrekt.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB