S-reisenhus skrev:Hej med jer jeg er den glade ejer af en scotte 10 kw
Jeg tror den tænder for tit da jeg har haft den en måned og den har tændt 326 gange kan også se at når den kører lav last blinker den tit for intet lys og synes også at når den kører er der en aflang flamme hvor der kommer lidt stjerner fra.
Jeg har lige afvejet piller og det blev til 1216
Alt andet står på standard
Håber i kan hjælpe mvh sune
Go morgen
Når du afvejer piller og indtaster ny værdi skal du samtidig indstille "skorstenstræk" (pillemængde) & luft i 10%, 50% & 100% ydelse som beskrevet i manual.
Hvis den skriver "intet lys" for længe tænder den op igen.
Så det er nødvendigt at indstille den rigtigt for at nedbringe antal af tændinger.
Der er også andre værdier der kan gøre at fyret tænder ofte, f.eks. dif. over & under ønsket kedeltemp.
Stil ønsket kedeltemp. til 60 / 70 gr. afhængig af kedel type og dif. over / under til 15 / 5 gr.
Hvordan fyret styres i denne tid har også stor indflydelse på antal tændinger, er det tændt hele tiden og bare skal holde ønsket kedeltemp. vil der være mange tændinger, især hvis PI indstillingerne er for høje.
Brug evt. urstyring, (i styring)
Er der føler i vvb. ? Så lad denne styre fyret så det kun kører når der skal laves varmt vand.
Dog kan forkert placeret føler i vvb. også give ekstra tændinger (hvis føler er sat for langt nede)
Når ønsket vvb. temp. stilles, indstilles også dif. temp. på denne, f.eks. 60 gr. / 8 gr.
Skriv gerne mere om hvordan dit anlæg er skruet sammen.