Flammen skrev:jeg er selv i tidernes morgen udd. lastvognsmek. kunne aldrig drømme om at overlade mine bremser til en automek. de mangler i mine øjne respekten for funktiomem og mangel på faglig respekt. som lastvodnsmek klare jeg selv mine bremser, og gem kobber/alu fedt til hjulboltene, det gør ikke gavn andre steder
Nemlig, brug keramisk pasta til åget (der hvor klodserne sidder) og silikone fedt til gliderne.
Navet hvor skiven sidder på skal være helt rent, ingen rust. Derudover skal det være lige, dvs at hvis man måler på det med et mikrometer-ur, må det max varierer med 0,05 mm. jeg ser ofte at efter der er skiftet et hjulleje, er sidstnævnte blevet skæv. Så er det ligemeget hvilke skiver du køber.....
Derudover skal stemplet i caliperen også kunne trykkes relativt let tilbage.
Bremseklodserne skal skiftes sammen med skiverne. Hvis de af en eller anden grund har masser af belægning tilbage, kan de genbruges ved at planslibe dem på et stykke sandpapir på el plant underlag.
Og så skal bremserne jo køres til. min 10 km, hvor der laves lette opbremsninger. gerne unde at stoppe helt, men kør videre bagefter.
Så skulle i have en chance