![icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif](./images/smilies/icon_cheesygrin.gif)
Da jeg var lastvognsmekanikkerlærling i 1982, sagde min læremester altid ( brug ikke vold, tag hellere en større hammer )
![Happy :cheers:](./images/smilies/drinks.gif)
1982ommy skrev:Så at originale skiver bliver skæve..... nej..... men alt kan ødelægges eller monteres med den forkerte størrelse hammer
Da jeg var lastvognsmekanikkerlærling i 1982, sagde min læremester altid ( brug ikke vold, tag hellere en større hammer )
Nemlig, brug keramisk pasta til åget (der hvor klodserne sidder) og silikone fedt til gliderne.Flammen skrev:jeg er selv i tidernes morgen udd. lastvognsmek. kunne aldrig drømme om at overlade mine bremser til en automek. de mangler i mine øjne respekten for funktiomem og mangel på faglig respekt. som lastvodnsmek klare jeg selv mine bremser, og gem kobber/alu fedt til hjulboltene, det gør ikke gavn andre steder
Du kunne evt prøve at bremse bilen ned på håndbremsen, hvis forholdene tillader det. Evt 1. opbremsning hver morgen, for at bremse det rust væk det kan være kommet i løbet af natten. det har jeg "lært" mine forældre, og de har ikke rust på bagbremserne. Du skal holde håndbremsearmen i hånden hele tiden og have knappen inde hele tiden. men som sagt, kun hvis forholdene er til det ( ingen tæt trafik, sne osv.)kovas skrev:Hej til Aaen, Bigfoot og Flammen.
Der var vel ikke en der kunne gi et tip angående skiverne bag på en mazda 626 gw. selvom jeg renser og gør ved hver gang jeg skifter sommer/vinter og omvendt, så ender det altid med at klodserne sætter sig fast og skiverne ruster i overfladen. Omkring 1. maj skiftede jeg og rensede åg og smurte der hvor klodserne køre i åget med keramisk fedt. Og gliderne med silikonefedt. Jeg kan se at nu er det galt igen i den ene side. Gode dyr er rådne:)
Den må du godt lige forklare for en imbecil som mig.triumph skrev:jo blidere man bremser, jo varmere bliver skiven = større chance for skiven bliver skæv