Ja, det kan betale sig, måske ikke økonomisk
, men hvis du vil bevare bilen. Man kan måske godt vente nogle år mere.
Volvoen havde 1 (et) sted med løsnet stenslagssbeskyttelse/gummihud og begyndende rust. Og det var efter 8 år.
Min gamle 405er uden beskyttelse fik ny vange under bagagerummet og et stykke sidepanel lige foran det ene baghjul som 12 årig, kort efter jeg købte den. Ellers var den tæt på de 20 før, rusten fik ædt huller i bunden af bagagerummet. Hov, der var også balladen under det omtalte sidepanel, hvor gummihuden (som Fanden har skabt) kunne skrabes af med en rød pølse - der var selvfølgelig kravlet lidt rust (okay en hel del) ind p.g.a. revner i huden. Tak for hjælpen, epoxykit.
Saxoen fik til gengæld rustbeskyttelse som niårig og en enkelt supplerende siden - nu er den snart 17, og den har fået lavet flere huller i indersiden og toppen af de bageste hjulkasser. Det første dog i.f.m. rustbeskyttelsen. Og der er blevet lavet rust bag det ene forhjul i skærmen og en vange under bunden. Men, den er selvfølgelig ikke beskyttet hvert andet år som foreskrevet.
Så det er sq lidt svært med den rustbeskyttelse.
MichaelK skrev:Da er sgu da et stykke vej fra Vendsyssel til Kolind.
Jep! De gør det jo godt.
Men, på trods af det, har jeg da fundet et sted på Volvoen, der ikke er sprøjtet. Noget profilværk nederst, bagtil i motorrummet.