Hej Big.
Jeg har prøvet det samme med en lignende bil (Fiat 127).
Det var de inderste knokkelled/aksel det var galt med.
Når du skal tjekke øh kontrollere så skal du have bilen til at stå på jorden, da hvis du løfter den op så er den ikke der hvor der er slidt spor, og så kan du ikke mærke noget.
Håber du også får tid til andet her i påsken
jamen lad os lige få lidt svar på alt det som er skrevet.
Bilens styrestænger, blev skiftet for et lille år siden. Og de blev også tjekket en ekstra gang nu her.
Bilen blev sporet for tre uger siden, med alt i det grønne område, da vi skiftede bærearmsbøsninger.
Hjulene er en mulighed, men så ville det komme til udtryk hele tiden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
bilen har som sagt kørt 367.000 km, og det er ikke pis.
Koblingen er undersøgt om det er dobbeltmasse svinghjul, og det er det ikke. Det som også udelukker koblingen, er at rystelserne ikke er afhængige af motoromdrejninger. De gange hvor den også ryster under udkobling, da har jeg prøvet at give gas, og det har intet ændret på rystelserne.
Jeg troede det var motorophænget i den ene side der gjorde det. For jeg opdagede at motoren hang 2 cm for lavt i den side. Jeg fik fat i et andet ophæng igår, og fik motoren op på plads igen, men det ændrede intet på det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Hej
På min golf gik den afbalancerings ring løs på trækakslen det gav osse en masse rystelser når den kom i klemme inde ved vangen.. Ved ikk om det kan være sådan en der driller
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
jeg prøver i dag med en anden trækaksel til venstre side. Det kan tydeligt mærkes at det er i den side problemet opstår.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
TaagMan skrev:Jeg tror bare den skal køres til, så skal det nok gå væk igen
ja bilen er jo som ny endnu..... Hvilket den faktisk er, lige bortsæt fra det rysteri her.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brian B skrev:Hej
På min golf gik den afbalancerings ring løs på trækakslen det gav osse en masse rystelser når den kom i klemme inde ved vangen.. Ved ikk om det kan være sådan en der driller
Hov ja, min egen polo (den samme som en fabia) den smed også sådan en afbalancerings-satan - jeg skar den over med en vinkelsliber og kører nu uden. Det var lige præcis ryselser ved en bestemt hastighed. Jeg fandt den først, da jeg decideret var ude og rykke i afbalancerings-ringen.
2009bokke skrev:Prøv at kør den til en skoda mekaniker.... ;-)
og tro mig, det koster så lige lidt mere end 1,25 i timen kan jeg sige dig.... når jeg har alt til rådighed selv, endda servicecomputer og alt, og jeg i forvejen har lavet alt selv. Så skal jeg ikke til skoda med den bil.
De vil så også bruge de første 8 timer på bare at forstå hvordan den lille 3-cylindrede motor har kunne køre alle de km. Det er så vidt vides, den fabia i landet, med den lille motor, som har kørt længst.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.