Tom_AT skrev:Commonrail teknologien er faktisk noget ældre end jeg lige havde, og opfundet i Schweiz i 60erne. Der står en lang smøre på Wikipedia.
Troede faktisk det var Toyota med Avensis der var først med at gøre commonrail moderne.
Nu måles støj jo ikke i omdr alene - Og en dieselmotor har da alle dage haft en hårdere motorgang end benzin. Vi prøvede både en Focus diesel og en focus benzin SCTI. Man er slet ikke i tvivl når man sidder i en dieselbil. Da vi hentede vores nye bil hos forhandlere for nogle uger siden kom den lokale taxavognmand forbi. Spritny Audi A6 3.0 TDI V6. Selv sådan en Audi A6 til 1.200.000,- har mere motorstøj end en billig focus som vores. Ene og alene fordi en dieselmotor har en mere støjende motorgang.
en Focus 1.6 SCTI går 140 ved 3000 omdr. Og er stadig ganske støjsvag. Men jo, små sugemotorer (benzin) larmer da en del når de får pisk. Men det kan jo slet ikke sammenlignes med benzinturbo.
Gad vide hvor mange i denne tråd der egentlig har prøvet de nye små benzinmotorer?
Ja Ja, det kan da godt være, at Audi A6 3.0 TDI er en smule mere støjende end din 1.0 Turbo. Men er nu ret
sikker på, at det er noget sjovere, at køre i en 3.0 TDI .
Så jeg ville sagtens kunne leve med en lidt højere motorlyd
1.6 turbo om jeg må be
Jamen den er da vildt lækker den audi. Alt i udstyr og læder overalt. Jeg ville sgu gerne bytte Det er slet ikke det. Fed dyt
Det var for at pointere at en dieselmotor altid vil støje som en dieselmotor
Tom_AT skrev:
Nu er det jo heller ikke bare sådan ligetil at sammenligne en gammeldags benzinmotor med de mere moderne af slagsen. JEg har på intet tidspunkt påstået at benzinmotorer går lige så langt literen som diesel. Blot at forskellen bliver mindre og mindre. Og at jeg heller ikke forstår hvor det er brændstoføkonomi der ene og alene afgør hvilken bil folk køber.
Jeg er ikke ude på at skulle trække benzinmotorer ned over hovedet på alle, slet ikke. Tænkte bare det kunne være rart hvis folk kunne se lidt mere nuanceret på det.
Min pointe er bare, at forbedringen i benzinmotores brænstof økonomie vist hovesageligt findes på papiret
Det er noget underligt noget det der med "motorstøj".
Faktisk elsker jeg at lytte til en motor, der lyder godt og "går godt". Min første bil var en Amazon 122 S. Motoren gik godt. Det sagde alle. Jeg nyder stadig at banke til en V8, så den kan høres - loud and clearly
Den dag, hvor en bil kun må sige bizzzzzzzzzzzzz, så snupper jeg minicyklen
calle skrev:Den dag, hvor en bil kun må sige bizzzzzzzzzzzzz, så snupper jeg minicyklen
Du skal vende den om Calle
Når engang vores biler kører på strøm/brint etc... så er benzinen fredet til veteran bilerne
Lige som hestene i dag er noget man rider rundt på i fritiden, hvor bilen/traktoren nu tager det daglige slæb
calle skrev:Det er noget underligt noget det der med "motorstøj".
Faktisk elsker jeg at lytte til en motor, der lyder godt og "går godt". Min første bil var en Amazon 122 S. Motoren gik godt. Det sagde alle. Jeg nyder stadig at banke til en V8, så den kan høres - loud and clearly
Den dag, hvor en bil kun må sige bizzzzzzzzzzzzz, så snupper jeg minicyklen
Venlig hilsen
Jamen helt enig der. En V8 lyder jo altid godt. Hvis det er en cross-plane. De dersens flat-plane V8ere lyder jo fesent