Nu er jeg jo efterhånden ved at komme lidt tættere på min lille Benekov Ling 25 med TM3006 styring og har fået renset den 3 gange. En ting jeg dog endnu ikke har formået er at få slukket den helt.
Den første gang trykkede jeg glad på stop og gik ind i huset igen en times tid fordi jeg havde læst det skulle køle af.... med det resultat at ilden næsten havde brændt igennem sneglen.
De andre to gange har jeg, uden held, forsøgt at slukke for ilden. Jeg har prøvet at føre piller frem inden jeg stoppede det, hvilket fik iltprocenten til at falde til 0. Efter lidt tid begynder den dog at stige igen og når jeg åbner lågen bryder flammerne ud igen.
Jeg har forsøgt at skrabe de tændte og glødende piller væk, men det er endnu ikke lykkes mig at få dem alle fjernet, med det resultat at det sætter gang i de andre piller igen.
Det gør at fyret ryger en hel masse når jeg piller toppladen af for at rense det og det giver et værre svineri og jeg lugter som et helt røgeri i ugen efter.
Så jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til hvordan jeg får slukket det helt. Og måske lige en indskudt bemærkning om hvordan man så tænder det igen også
Men går ud fra det er med en optændingsblok og så går det vel næsten af sig selv.
Thomas