Nyt fyrrum til en bette bondegård

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Nyt fyrrum til en bette bondegård

Indlæg af leo-pol »

nordskov skrev:
Hej Leo

Det lyder lokkende men det skal jo nok lige plan lægges med en lille tur til øen:-)
Det der er med en lille pille gnasker kontra stoker er jo at den jo kan "passe sig selv" mere end en stoker..... Eller er jeg helt galt på den.
Har kigget en del på en MGM Comfort Lux og ja en pellux 100 og så når jeg lige finde en brænde kedel at få sådan en op samt 2000l accu tank.
om der er mer at passe i en stoker skal jeg ikke kunne sige....
jeg har da flere gange kørt piller i en måned uden at gøre noget andet en at lige lure pga nysgerigehed... ingen problemer...
min er jo en tank på 1m3 så det er ikke der man bruger tiden på af fylde op....
selvfølig hvis man fyre med pind er der selvfølig noget aske der skal ud men men aske kammeret er rimelig stort så med piller er der plads til en hel tank piller`s aske uden problemer...
hvis man vil fyre med pind smider man bar sit brænde i og trykker programmet over i brænde og det er så pille-bålet der antender brændet og når der er kommet godt gang i det køre pillerne ned på pause-program så der stadig er en svag glød i pillerne.....når brændet brænder ud og ilt-procenten stiger starter den stille og roligt op i pillerne igen.....
min kedel er forberedt til at der kan monteres automatisk aske-udtræk samt styringen er opdateret til det men med det jeg har kørt piller i den vil jeg mene at det er total unødvendigt.....ligesom at auto-tænding heller ikke er nødvendigt...."vil jeg mene"
mvh leo

coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Nyt fyrrum til en bette bondegård

Indlæg af coupegt »

Hej - hvis du er interesseret så overvejer jeg lidt at sælge min 30Kw scotte - da den er for stor til mit behov.
skulle kunne opvarme 350-500 m2
Besvar