Hej Kovaskovas » 05 Aug 2012, 21:10 skrev:Hej.
Det er en esbe 55gr shunt det var montøren der sagde at 10gr over shuntåbn. var fint. Ja jeg har sat max ydelse til 60% så kan vvb bedre nå at varme op før der går pausestop i den. Røgsuger 60% = 78% sug, 70%= 85 %, 90%= 98%, 100%= 100%, generel 140. Det skal siges her, at jeg aldrig har testet noget over 60% drift.
Skorstenen er 2.4m over top fyr. Ø 130mm metalbesto multi 50 heraf 40 cm sort røgrør. Går lige op fra top af fyr.
Nu varmer jeg vvb til 3 voksne + gulvvarme i badeværelset. Til vinter 160m2 + 40m2 værksted hvor fyret står, dog ikke til mere end 10-15gr
Jeg havde også forstået at v1,41 og 1,42 stort set var ens bortset fra noget med displayet, som jeg ikke har problemer med.
Jeg kan ikke rigtig følge det med, at VVB bedre kan nå at varme op, med en max. ydelse på 60 %.
Hvad sagde skorstensfejeren til dit anlæg, da han synede det. Det lyder nemlig for mig, som der næstet ingen træk er i dit skorsten.
Hvor mange turbolator har du I.
For lidt over en måned siden, var jeg ude at besøge 2 kunder samme dag, som begge havde problemer med alarm udbrændt. Det viste sig, at de begge havde sat max. ydelse til 50 %. Jeg rettede det så til 100 % og har intet hørt fra dem siden
Jeg vil derfor forslå følgende:
Installerer version 1.42 (Du ret i at den stort set er identisk med 1.41)
Tag alle turbolator ud.
Setpunkt på 60 (Kedeltemp.)
Brændselsmængde 2.4 (Standard 3.1)
Optændingsbrændsel på minimum 120 (Vigtig ved version 1.42)
Standard PID instillinger.
Røgsugertal OK. (Jeg vil dog overveje at sænke Generelt til 110)
Bemærk at vist du retter i generelt kan dette ikke ses på forsiden. Det er også meget mere effektivt at rette de enkelte tal, frem for i generelt. Eks. Hvis røgsugeren står på 40 og du hæver til 110 i generelt, så hæver de "kun" tallet til 44, men hvis tallet stod til 40 og du lagde 10 oveni, så bliver det til 50. Tallet kan heller aldrig blive over 100, så når dine tal står på eks. 98, så hjælper dette intet med 140 i generelt.
Generelt vil jeg mene, at en 1500 er rideligt stor til dit forbrug, hvilken også er årsagen til at jeg anbefaler at reducerer brændselsmængde til 2,4.
Mvh.