Indlæg
af Zarge »
ok, jo fuld knald på blæser...
Jo, det er den med fuldautomatisk bizone klima.
Hvis kompressoren ikke laver tryk nok, forklarer det vel også at jeg ikke kan høre magnetventilen (hvis den aldrig kobler fra, men bare knokler på for at lave tryk...)
Der er kun en studs på anlæget, hvilket undrede ham lidt, men if autodata er det rigtigt nok, ved ikke om det gør nogen forskel testmessigt...
Jeg stod selv og kikkede på skærmen gennem hele forløbet, så den viste ingen fejl, og snakkede en del med han, (jeg var den eneste kunde, lige før lukketid så vi hyggede... ;-)
Og da termometret så viste for lidt bagefter farede han rundt over og under dytten, men vi blev hurtigt enige om at det nok var en fejl i styringen (som jo også har opført sig underligt, det har et nyt udetermometer så fikset...)
MEN det korte af det lange er altså, som jeg forstår det, så køler ac enten ikke, eller på fuld knald (hvis altså det er iorden) og så styres temperaturen ved at blande mere eller mindre kold/varm luft... Er dette korekt forstået, altså skal rørene være meget kolde når ac er aktiveret uanset hvilket trin der er valgt i bilen, hvis den er mekanisk iorden?
I det mindste så virker det bedre nu efter udeføleren er skiftet, for nu kører den blæseren højere op i hastighed, så gør det mindre at luften ikke er så kold... Før nægtede den nærmest at gå over trin 2-3 stykker (er er vist 8-9 stykker) med mindre man gik over på manuel...