Skovløber » 05 May 2012, 08:30 skrev:Godmorgen Stokerpro forum !
Jeg har en Smedegaard 25/60, til kedlen, der altid kører max. Hvis kedlen kører.
Mit problem er nu den pokkers klaptermostat, der føler på afgang af kedlen. Den begynder jo at klappe i , når temp fra kedlen kommer op mod de ca 80 grader. Jeg har jo justeret kæden, så den lukker ved 90 grader , inden syr ventilen åbner.
Når den pokkers klap nærmer sig luftindtaget, så begynder skorsten jo at ryge og det gider jo ikke. Jeg har mest lyst til at fjerne den klap.
Igår åbnede jeg klappen helt , da det begyndte at ryge. Det hjalp. Men hvor er sikkerheden så !
Det burde da være sådan at kedlen kan lade på akku med f.eks 85 grader uden at ryge fra skorsten.
Kan sådan en pumpe ikke yde mere end 1,5m3 ?
Mit flow over kedlen er 1,5m3, er det for lille ?
På den anden side, hvis jeg øger flowet, så falder fremløb jo også lidt og hvis jeg gerne vil have 85, så duer det jo heller ikke.
Jeg har mest lyst til at køre med helt åbent spjæld hele tiden.
Kunne man ikke lave det sådan at man montere en termostat. Der bare klapper spjældet i hvis kedlen kommer over f.eks.89 grader.
Hvis jeg bare strammer kæden mere, så vil den jo ikke lukke spjældet helt, inden syrventilen skyder vand på kedlen. Også er den sikkerhed der jo ikke mere.
Jeg ønsker ikke at skulle skruge ned for luftindtaget, hader røg via skorsten.
Så hvad gør jeg.