der er ikke noget galt med at fejlinformere folk bare der står nbe på
produktet
sæt strøm til og nyd varmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ps
husk at tømme askeskuffen for uforbrændte piller.
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
-
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 13 dec 2011 22:04
- Mit fyr: 10kw woody
- Areal: 180m2
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9500
- Dagligt forbrug: 15-16kg
- Geografisk sted: 9500
-
- Stoker XI
- 13
- Indlæg: 547
- Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
- Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
- Areal: 269
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6600
- Årligt forbrug: 7-8
- Geografisk sted: Kolding
- Blevet takket: 1 gang
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Jeg udfyldte deres formular på hjemmesiden for et par uger siden. I lørdags ringede en montør og aftale en til her om 14 dage.
Så i mit tilfælde kan jeg i hvert fald ikke klage, men kan være jeg var heldig
Så i mit tilfælde kan jeg i hvert fald ikke klage, men kan være jeg var heldig
Scotte 16kW
StokerCloud: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/uth.html
StokerCloud: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/uth.html
-
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 13 dec 2011 22:04
- Mit fyr: 10kw woody
- Areal: 180m2
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9500
- Dagligt forbrug: 15-16kg
- Geografisk sted: 9500
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
det kan jo være de har for meget at gøre
så de ikke magter det
men det kan jo være du er heldig inden næste
vinter håber jeg da for dig
mvh lars jensen
så de ikke magter det
men det kan jo være du er heldig inden næste
vinter håber jeg da for dig
mvh lars jensen
- lamborg
- Stoker XVII
- 12
- Indlæg: 2672
- Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
- Kontakt:
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Jeg kan heller ikke forstå dette ?? Har slet ikke haft nogen at klager over rent service mæssigt. Havde probelmer med en fejl i styring da jeg satte mit fyr op . En opringning til NBE og dagen efter kom posten med en ny selvom det måske skulle gå gennem forhandleren . Sendte mine oplysninger til NBE ang service besøg og 5 dage efter ringede michael fra NBE og ville aftale besøg. Det har han så gjort 10 gange siden ,men det var ikke ham som var vanskelig at træffe hjemme det er mig . Men nu kommer han den 19-3 . Men hvis jeg ikke havde hørt noget efter 14 age ville jeg da have ringet ind til min forhandler istedet for bare at læne mig tilbage og blive hidsig . Der kan sgu da ske fejl alle steder .
MVH
Claus
MVH
Claus
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Ordet "opstartsbesøg" er lidt så som så.Zarge » 06 Mar 2012, 18:11 skrev:Med andre ord... De reklamere med et opstarts besøg når du køber, og med lidt held kan du så få det, når du selv har indstillet anlægget, og lært det at kende... Jow jow...
Det burde istedet hedde "servicebesøg" - og det er også hvad vi kalder det i daglig tale.
Hvis en kunde køber et anlæg af f.eks mig, - så ringer han normalt til mig hvis han skal have hjælp, - og det er netop min funktion, - jeg er et af NBE`s serviceled.
Anlægget er fra fabrikken sat op til at køre når man tænder det
Når jeg sælger et anlæg informerer jeg kunden om at der er 4-8 uger i ventetid på servicebesøget fra bookingsdagen, - og det skyldes primært at fyret skal have kørt lidt for at servicemanden kan vurdere HVORDAN det har kørt, - bla. udfra aske/forbrug etc.
En anden fordel ved at der går 4-8 uger standard, - er at kunden i den tid har lært de mest grundlæggende ting med fyret og har gjort sig lidt erfaring, - det har den åbenlyse fordel at kunden som regel har lidt spørgsmål til servicemanden når han kommer, - det giver en langt bedre oplevelse og service
Hvis ventetiden overskrider 8 uger kan det være fordi servicebesøget ikke er bestilt på korrekt måde, - eller fordi der er gået information tabt i systemet (Og det sker jo desværre engang imellem).
Mit bedste råd er altid at kontakte det sted man har købt fyret, - for vi har de rette værktøjer til at "rykke" efter servicebesøget
Man kan godt selv booke hos NBE, - men det er som regel os forhandlere der yder denne service overfor kunden da vi har daglig dialog med NBE.
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
De kunder vi har ringer da til os hvis de vil have hjælp, - et servicebesøg giver ikke kunden en eksamen i sit fyrBjarne B. » 06 Mar 2012, 18:59 skrev:Da det for mange er det første pillefyr folk har haft, burde opstartbesøget da ligge umiddelbart efter fyret er sat til. Det er en ommer..!
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Siger du dermed at servicemanden kommer når kunden IKKE vil have det ?Bjarne B. » 06 Mar 2012, 19:28 skrev: Det kan der nok være en vis rigtighed i, men den gode service ligger i at komme, når kunden ønsker det.
Naturligvis kommer servicemanden når han har aftalt med kunden hvornår det passer ind i kundens tid, - og naturligvis også servicemandens tid
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Flotte udråbstegnlars j » 06 Mar 2012, 21:04 skrev:der er ikke noget galt med at fejlinformere folk bare der står nbe på
produktet
sæt strøm til og nyd varmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ps
husk at tømme askeskuffen for uforbrændte piller.
Hvis dit fyr ikke kører optimalt til at starte med, - så er det vel naturligt at tage fat i din leverandør, - han skal kunne hjælpe dig indstillingsmæssigt indtil servicebesøget bliver udført
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Proceduren er ikke ændret, - men fremgangsmåden er hos os grossister/forhandlere som jeg har beskrevet overfor digmikael1960 » 06 Mar 2012, 19:22 skrev:@michael. Det kan jeg sagtens forstå. Det er ikke det der gør mig vred og irriteret.
Jeg hører intet fra dem.
Jeg hører intet fra dem.
Jeg hører intet fra dem... og tiden går.
Nu får jeg at vide idag i denne tråd, at proceduren er ændret.
Men kun fordi JEG beklager mig over manglende service.
Sagt med andre ord.
Forestil dig at du køber ny bil, og forhandleren lader den stå på lager indtil du selv finder på at spørge til den ?
Hvis du bestiller en vare i en vilkårlig butik, så aftaler man en eller anden form for kommunikatikon.
Jeg er irriteret, jeg er skuffet.
Jeg skal gerne kontakte smeden - det er intet problem. Men kunne de da for fanden ikke have informeret os - gerne via dette forum med et kæmpe banner !
Hvis din smed har sat flere anlæg op burde han også kende til "bookingsystemet".
Det er beklageligt du ikke har fået et servicebesøg, - men det kan jo være at NBE ikke har fået dine bookinger, - det er jo ikke normalt at man ikke svarer på en modtaget mail.
Hvis du ringer til mig, - så skal jeg gerne "rykke" for dit servicebesøg selvom du ikke har købt anlægget hos mig
-
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
- Mit fyr: Scotte
- Areal: 180
- Brændsel: Det lugter som træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 2640
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.
Hmmm.. køber man en vare der hedder "opstartsbesøg", så er det vel forventeligt at det er noget der foregår i forbindelse med opstart. Indjustering af en Scotte er ikke nødvendigvis "bare lige", og termer som "PID, forståelse af "blæs", vurdering af korrekt flamme ved 10/50/100, problemer med uens fødemængde etc er ikke i katagorien "sæt strøm på og nyd varmen". Jeg ved ikke hvor mange træpiller jeg har smidt over bord i månedsvis før jeg fik justering ordentligt på plads (selvhjælp) men det har da kostet noget ikke at blive indført i justeringens muligheder, - specielt det der pr. default er sat forkert fra NBE, - "PID"
Las os så kalde besøget for et "servicebesøg".
Hånden på hjertet, - det er da rart at få besøg af et rart menneske, men værdien af et "servicebesøg" er da ikke mange træpiller værd. Et hurtigt kig ned i kedlen, og dermed var det konstateret at det kørte fint. "Skriv venligst under på CO2 overdragelse her.." (det gjore jeg så, og har ikke hørt noget siden. Jeg formoder at jeg nu har forlænget garanti, men ved det faktisk ikke)
Konklusion: sælg din CO2 til den der byder mest. "Servicebesøget" er ganske enkelt uden nogen form for værdiforøgelse.
Jeg er glad for mit Scotte fyr, men er der nogen der køber et sådan fyr i forventning om "plug and play" så bliver de nok en smule skuffede. Der skal justeres, hentes info og hjælp i et superforum som dette, og man skal have en lidt teknisk snilde for at holde driften optimal.
..Og det er helt fair nok, - det er et meget prigunstigt træpillefyr der er superenkelt opbygget, men som qua begrænset intelligens skal holdes lidt i hånden.
Las os så kalde besøget for et "servicebesøg".
Hånden på hjertet, - det er da rart at få besøg af et rart menneske, men værdien af et "servicebesøg" er da ikke mange træpiller værd. Et hurtigt kig ned i kedlen, og dermed var det konstateret at det kørte fint. "Skriv venligst under på CO2 overdragelse her.." (det gjore jeg så, og har ikke hørt noget siden. Jeg formoder at jeg nu har forlænget garanti, men ved det faktisk ikke)
Konklusion: sælg din CO2 til den der byder mest. "Servicebesøget" er ganske enkelt uden nogen form for værdiforøgelse.
Jeg er glad for mit Scotte fyr, men er der nogen der køber et sådan fyr i forventning om "plug and play" så bliver de nok en smule skuffede. Der skal justeres, hentes info og hjælp i et superforum som dette, og man skal have en lidt teknisk snilde for at holde driften optimal.
..Og det er helt fair nok, - det er et meget prigunstigt træpillefyr der er superenkelt opbygget, men som qua begrænset intelligens skal holdes lidt i hånden.