Totalskadet bil?
- Ulrik
- Redaktør
- 17
- Indlæg: 11103
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Har takket: 123 gange
- Blevet takket: 141 gange
Totalskadet bil?
Har lige hørt fra forsikringen.
De kan få den lavet til ca 14.000
Gad viden hvordan de klarer at ramme den samme farve igen. De vil skære noget af bagskærmen af og sætte et nyt stykke på.
Hvad er der af tolerancer på sådan en lakering?
Nej, der er ingen kasko på
Takker for alle forslagene
De kan få den lavet til ca 14.000
Gad viden hvordan de klarer at ramme den samme farve igen. De vil skære noget af bagskærmen af og sætte et nyt stykke på.
Hvad er der af tolerancer på sådan en lakering?
Nej, der er ingen kasko på
Takker for alle forslagene
MvH Ulrik©
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Totalskadet bil?
nu blander du desværre nogle værdier sammen Ulrik, som forsikringen så desværre ikke gør.
Affektionsværdi er intet værd forsikringsmæssigt. Så at du mener den da virkelig er mere værd, holder ikke for dem. Prøv du at se på nettet hvor meget bil man får for 25.000 i dag.
Det næste du omtaler er disse 4 nye dæk, som du da gerne så i fik jeres 4000 kr for. Det hedder almindelig vedligehold. Det er de også temmelig ligeglade med. Havde det nu været nogle forgyldte 20" BBS specialfælge, som der kun findes det ene sæt af, så havde snakken været en anden. Men det er blot ganske almindelige dæk.
Du får jo heller ikke 15.000 mere for din totalskadede opel zafira CDTi, blot fordi den lige har fået skiftet tandrem. (dyre lort... har ejet sådan en spand, derfor eksemplet)
Det som forsikringen forholder sig til, er hvad handelsværdien er på nettet. Der hvor du kan gå ind og argumentere, men som måske kræver en fræk slagterhund at udføre, er at argumentere for at netop din bil, var et rustfrit eksempel (næsten uopnåeligt ved den model), og at den måske kun lige har gået xx.xxx antal km, hvor alle andre har gået betydelig mere (også rimelig utænkeligt, årgangen taget i betragtning)
Så at de tilbyder dig 15.000 for din gamle carina, er ikke helt ved siden af. Du kunne måske prøve at presse dem op til de 20, eller sådan. Jeg tror dog det bliver svært.
Har du ikke lige lidt data på den toyota der? Bare lige for at jeg kan sætte mig helt ind i det. Jeg har forstået at det er en Carina II fra 97. Den er jo alligevel 15 år gammel nu. Den er ikke helt ny. Vent lige lidt... du kan sku da ikke få en carina II i den årgang. Den udgår i 1993-4. Er du sikker på de data der?????? Efter 94, hedder den jo Carina E.
hvis de vil lave den for 14.000, så bed om at få 18.000 for den, så de slipper for at rode med den.
Affektionsværdi er intet værd forsikringsmæssigt. Så at du mener den da virkelig er mere værd, holder ikke for dem. Prøv du at se på nettet hvor meget bil man får for 25.000 i dag.
Det næste du omtaler er disse 4 nye dæk, som du da gerne så i fik jeres 4000 kr for. Det hedder almindelig vedligehold. Det er de også temmelig ligeglade med. Havde det nu været nogle forgyldte 20" BBS specialfælge, som der kun findes det ene sæt af, så havde snakken været en anden. Men det er blot ganske almindelige dæk.
Du får jo heller ikke 15.000 mere for din totalskadede opel zafira CDTi, blot fordi den lige har fået skiftet tandrem. (dyre lort... har ejet sådan en spand, derfor eksemplet)
Det som forsikringen forholder sig til, er hvad handelsværdien er på nettet. Der hvor du kan gå ind og argumentere, men som måske kræver en fræk slagterhund at udføre, er at argumentere for at netop din bil, var et rustfrit eksempel (næsten uopnåeligt ved den model), og at den måske kun lige har gået xx.xxx antal km, hvor alle andre har gået betydelig mere (også rimelig utænkeligt, årgangen taget i betragtning)
Så at de tilbyder dig 15.000 for din gamle carina, er ikke helt ved siden af. Du kunne måske prøve at presse dem op til de 20, eller sådan. Jeg tror dog det bliver svært.
Har du ikke lige lidt data på den toyota der? Bare lige for at jeg kan sætte mig helt ind i det. Jeg har forstået at det er en Carina II fra 97. Den er jo alligevel 15 år gammel nu. Den er ikke helt ny. Vent lige lidt... du kan sku da ikke få en carina II i den årgang. Den udgår i 1993-4. Er du sikker på de data der?????? Efter 94, hedder den jo Carina E.
hvis de vil lave den for 14.000, så bed om at få 18.000 for den, så de slipper for at rode med den.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Havmand
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Blevet takket: 2 gange
Totalskadet bil?
Hvis de kan få den lavet for 14.000,- og vil betale det, kan du regne baglæns, for hvornår en bil er totalskadet...
Hvis hvidplade 65% - er værdien 21.500
Hvis gulplade 80% - er værdien 17.500
Hvis hvidplade 65% - er værdien 21.500
Hvis gulplade 80% - er værdien 17.500
- Ulrik
- Redaktør
- 17
- Indlæg: 11103
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Har takket: 123 gange
- Blevet takket: 141 gange
Totalskadet bil?
Hovsa, det er da en Carina E!
Den fik lavet rust for ca 12000 i alle 4 døre efter vi købte den. Så jo, den var faktisk fri for rust.
DerFor er det ikke bare at slå en anden bil op på bilbasen.
Der er også originalt soltag på den og det virker
Den fik lavet rust for ca 12000 i alle 4 døre efter vi købte den. Så jo, den var faktisk fri for rust.
DerFor er det ikke bare at slå en anden bil op på bilbasen.
Der er også originalt soltag på den og det virker
MvH Ulrik©
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Totalskadet bil?
det hedder 50% for totalskadet i dag....Havmand » 16 Feb 2012, 15:48 skrev:Hvis de kan få den lavet for 14.000,- og vil betale det, kan du regne baglæns, for hvornår en bil er totalskadet...
Hvis hvidplade 65% - er værdien 21.500
Hvis gulplade 80% - er værdien 17.500
Men jeg tror nu næppe han får 28.000 for den gamle toyota.
Jeg vil gerne vide hvad den rigtige årgang er..... Carina II, fås netop ikke i 97. Så kom nu lige ind i kampen ulrik... vi vil have detaljer
En carina E er jo straks en anden sag.
Men stadig mangler vi detaljer.... motor, km og sådan.... gerne et billede, det er lidt lettere at taksere ud fra.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- haderslev1234
- Stoker VII
- 13
- Indlæg: 272
- Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
- Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
- Areal: 280
- Brændsel: Træ/Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6100
- Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
- Har takket: 2 gange
Totalskadet bil?
Hej Ulrik.
Affektionsværdi som tidligere er nævnt, har jo ikke prisfastsættes! I forsikringsaftaleloven bliver der beskrevet at du ikke må "tjene" på en forsikring, altså at du aldrig kan få mere udbetalt end genstanden er værd, dermed også din bil.
Det er helt korrekt at man checker nettet igennem og ser hvad tilsvarende model koster i henhold til kilometer, årgang, motor m.m. Hvis skaden overstiger bilens værdi erklæres bilen for totalskadet. Her får du udbetalt hvad en tilsvarende koster og herefter ejer selskabet din bil. Det er normalt en forhandlingssituation når man opgører bilen. Når modpartens selskab skal betale, kan det måske blive lidt sværere at forhandle.
Er du uenig med værdien kan du altid gå til ankenævnet, men det kan blive svært og langsommeligt.
Held og lykke med det.,
Affektionsværdi som tidligere er nævnt, har jo ikke prisfastsættes! I forsikringsaftaleloven bliver der beskrevet at du ikke må "tjene" på en forsikring, altså at du aldrig kan få mere udbetalt end genstanden er værd, dermed også din bil.
Det er helt korrekt at man checker nettet igennem og ser hvad tilsvarende model koster i henhold til kilometer, årgang, motor m.m. Hvis skaden overstiger bilens værdi erklæres bilen for totalskadet. Her får du udbetalt hvad en tilsvarende koster og herefter ejer selskabet din bil. Det er normalt en forhandlingssituation når man opgører bilen. Når modpartens selskab skal betale, kan det måske blive lidt sværere at forhandle.
Er du uenig med værdien kan du altid gå til ankenævnet, men det kan blive svært og langsommeligt.
Held og lykke med det.,
- haderslev1234
- Stoker VII
- 13
- Indlæg: 272
- Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
- Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
- Areal: 280
- Brændsel: Træ/Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6100
- Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
- Har takket: 2 gange
Totalskadet bil?
Ulrik » 16 Feb 2012, 16:16 skrev:Hovsa, det er da en Carina E!
Den fik lavet rust for ca 12000 i alle 4 døre efter vi købte den. Så jo, den var faktisk fri for rust.
DerFor er det ikke bare at slå en anden bil op på bilbasen.
Der er også originalt soltag på den og det virker
Det får du nok desværre ikke noget ud af, men du kan tage det med i forhandlingen!!
-
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
Totalskadet bil?
En dygtig autolakerer klarer den slags som en mis, ellers skal du brokke dig indtil, de retter fejlen.Ulrik » 16 Feb 2012, 15:29 skrev:Har lige hørt fra forsikringen.
De kan få den lavet til ca 14.000
Gad viden hvordan de klarer at ramme den samme farve igen. De vil skære noget af bagskærmen af og sætte et nyt stykke på.
Jeg fik sidste sommer en ny, brugt dør (og kun den) på Saxoen p.g.a. en påkørsel. Alt fra den gamle blev flyttet over undtagen vistnok skrabelisten i bunden af ruden. Og lidt lakering, ja faktisk en større omgang. Pris 11.000, sagde værkstedet efter takseringen.
De må iøvrigt reparere for 25 kkr., fik jeg at vide - uanset bilens værdi!!! Så de er sq lidt nærige med de totalskader, hvis det koster mere end rep.
Husk, erstatningsbilens værdi skal være ud fra "forhandlerpris" og ikke privat.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Totalskadet bil?
Ellers gør du følgende.
Foreslå dem at totalskade den for 18-20.000 eller hvad du nu lige forhandler dig til rette med.
Samtidig foreslår du dem at du beholder bilen, så de ikke skal bøvle med den. Du hiver dine 4 nyere dæk af, og beholder, samt radio og alt sådan noget kram der.
Som afslutning på skidtet, sælger du de gode dele fra bilen, og skrotter den for de 1800 du nu kan få for sådan et karrosseri i skrotpræmie.
Der hvor forsikringen ønsker at beholde bilerne, er når de sælger dem til genopbygning, og der er din total uinterressant for dem.
Foreslå dem at totalskade den for 18-20.000 eller hvad du nu lige forhandler dig til rette med.
Samtidig foreslår du dem at du beholder bilen, så de ikke skal bøvle med den. Du hiver dine 4 nyere dæk af, og beholder, samt radio og alt sådan noget kram der.
Som afslutning på skidtet, sælger du de gode dele fra bilen, og skrotter den for de 1800 du nu kan få for sådan et karrosseri i skrotpræmie.
Der hvor forsikringen ønsker at beholde bilerne, er når de sælger dem til genopbygning, og der er din total uinterressant for dem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker IV
- 13
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
- Mit fyr: PH13-300
- Areal: ca 200
- Brændsel: Billige træpiller og korn
- Fremviser gerne i postnummer: 5853
- Årligt forbrug: 8-10 ton
- Geografisk sted: Refsvindinge