Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sk. isolering.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Sk. isolering.

Indlæg af Fejer » 09 jan 2007 17:39

Hej alle jeg så der var en der savnede mig Ang, dette problem, jeg har derfor valgt at starte denne tråd lige Pt. i må jo sige til hvis i mener der kan værre behov for at der blir lavet en "Fejerens klumme".

Kom så med din Skorsten Klaus og lad os se :shock: på den alle sammen.

Hilsen Fejer.


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 09 jan 2007 19:37

Nå men så ridser jeg lige op .. Jeg har lidt problemer med kondens i skorstenen..
Den er ca 7 meter kælder,stueetage og loftetage + det der rager op over taget (den over garagen på hjsiden)
Det er en isokern fra 60, i lyserød !!?
I kælderen er den ikke isoleret, men ca 20 grader rumtemp, i stueetagen begynder det at svinge på 1/2 er der stuetemp 1/2 ca 5 grader over ude temp og loftetagen er der også ca 5 grader over udetemp(isoleret loft uden varme).
Jeg fik rådet af min skorstensfejer at isolere den på loftet for at fjerne kondensen, men hvorn griber jeg det an ? Og vil det hjælpe ?
P.S der er en renselem på loftet og det er der der er fugtigt !
Jeg fyrer med korn og har en røg temp på ca 140 grader !

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 09 jan 2007 19:47

Hej klaus.
Jeg ville købe noget Rockwoll 100mm, tykkelse og i bats. "det er det helt stive bats" dette kan fint monteres omkring skorstene, det er nærmest ligesom at lege med legoklodser igen. når de er stillet pænt omkring og helt ind til skorstenen kan fastgøres på flere måder, Jeg har set "ståltråd, alu tape og stålskelet. der hvor du har renselemmen kan du fint skære en klods i batsen og til med montere et håndtag på klodsen så skorstensfejeren kan tage den af uden at ødelægge dit arbejde. Håndtaget kan faktisk skrues fast såfremt at batsen er kraftig nok.

Hilsen Fejer.

Jeg håber det hjælp lidt, ellers må du lige råbe op igen. Jeg vil håbe at det hjælper men er det kun lige omkring din renselem på loftet der er det store problem så vil det hjælpe. mellem dine renselemme på loftet den inderste og den yderste kan du os montere et stykke isolering.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.


Besvar