Ja vi har selv en Peugeot 406 godt nok en 1,8 fra 1997, nu har vi haft den i mange år og den har kørt 323000 km og den kører bare godt, (min svoger har en 1996ér der snart runder 400000km) der er da lidt småting indimellem mest elektronik, det er vist en svaghed ved ældre franske biler, derudover er der lidt stabilisator stænger, bøsninger osv. der er blevet skiftet men med det kilometer tal er der vist ikke noget at sige til det.
Jeg skifter selv olie og filter på den og gør det ca. for hvér 7-8000 km (ja den skal ha det lidt godt, så´n gammel bil
)
Jeg har lige fået den synet, det kostede ca. 8000kr, (ny katalysator, samt nye bremseskiver og klodser til for og bag, samt nye bremserør og bremsecylindre i bag samt arbejdsløn) udover katalysatoren er det jo almindelig sliddele som også ville skulle skiftes på en hvilken som helst anden bil og rust er der intet af, hverken på min eller min svogers.
Jeg kører i den til den ikke kan mere eller indtil jeg synes det koster for meget at lave den, men indtil videre kører den ihvertfald 2 år igen
Men kan du leve med at f.eks. sædevarmen nok brænder af og ikke mere virker (hvilket den nok højst sandsynlig allerede er) ja så er der da nok mange kilometer i den endnu, hvis du er lidt god ved den
Forøvrigt er 1,8éren og 2,0eren samme motor blot med en anden cylinder boring (mener jeg, er ikke mekaniker)
MVH. Ronni
Mvh. Ronni
-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran