viborg » 13 Jan 2012, 09:45 skrev:
og det med at det er et svagt gear,tror jeg ikke rigtig på-har en bekendt der har en baxi 1.5,og der er motoren gear ikke meget støre på.
der er så en gevaldig forskel.... motoren i en baxi virker måske ikke større, men den kører bare lige på et par ekstra faser i forhold til KL'eren... KL kører med en 220volt motor, og den har ikke særlig meget kraft i sig. Jeg mener at kunne huske typeskiltet, og det sagde 0.09Kw på 220volt.
Men det er sådan set ikke selve motoren der er problemet, det er vinkeldrevet. For det er den anordning med en hårnålesplit som er problemet. Og når det så virkelig klemmer i det drev, og man evt har lavet en split der kan holde (læs rørsplit), så står motoren bare og brummer på KL'eren. Den mangler den ekstra fase for at kunne arbejde sig op.
Til sammenligning kører baxien (1.5) så kun med en 0.120kW motor, men på kraft.
De baxier som anbefales til flis (2.5 & 4.0) er med en motor på 0.320KW. Det er altså noget helt andet.
Og så lige for at komme med den sidste sammenligning, så tjekkede jeg motoren på en M20i'er Twinheat.... 6.6KW
ca 9HK.... total vildt.
Jeg har set en M20i'er hvor der røg et par klemte øldåser i magasinet (guderne må vide hvorfor), de røg ud som makuleret aluminiumflis... det så dælme sjovt ud.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.