Tjah, i min dunker det fra kobling/leje/slavecylinder, når der er koblet til. Især, hvis jeg har sluppet koblingen hurtigt, så er det værre. Jeg håber, det bare er slavecylinderen, eller rettere et leje på den.
Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.
Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo.
Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.
Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.
Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig.
Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI.
Til gengæld virker den solid.
Du må ud at prøve en.