Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af RasmusFynbo » 20 okt 2011 10:29
Indlæg af pille bruger » 20 okt 2011 10:37
RasmusFynbo » 20 Oct 2011, 10:29 skrev:Hej Jeg er nu, så jeg håber at fået noget brugbar input om hvordan I lader fyret kører... Vi har lige fået det sat op for 10 dage siden og har indtil videre en masse problemer med radiatorene, men det overståes nok snart. Før havde vi oliefyr og det var ret hurtigt til at varme radiatorene op, men pillefyret synes at være meget langsommere om at få systemet igang - hvis det f.eks var været slukket natten over. Er det noget I andre oplever? Hvordan lader I fyret køre? Kører I det altid på urstyring - altså så det kører for fuld skrue i kortere perioder, eller kører det bare hele tiden og starter og stopper, når vandet i systemet bliver for koldt? Forringer det ikke levetiden af elstarteren? Og hvis det kører hele tiden, selv når der ikke er noget forbrug - om natten - er det så ikke spild af piller? Så laver det vel ikke så meget andet end at holde sig selv varmt? Jeg har som sagt ikke så meget erfaring, så jeg vil gerne blive klogere på det. Vores hus er 200m2, Pillefyret er et 10kw, og huset er forholdsvis godt isoleret, men af ældre dato. Der er kuldvarme i en mindre del af huset. Vi har ikke boet i huset en vinter over endnu, så jeg ved ikke om vi skal have radiatorer tændt i nattens løb.
Indlæg af RasmusFynbo » 20 okt 2011 13:20
Indlæg af klinten » 20 okt 2011 17:12
Indlæg af RasmusFynbo » 31 okt 2011 13:31
Tilbage til "Scotte Pillefyr"