så er det da ikke billigt
Jeg sad lige og regnede sammen for vores fabia.
over de sidste ca 3 år kommer tallene her.
- bagbremser 1600 kr (inkl hjulcylindre og alt)
- bagdæmpere + fjedre 1900 kr
- baghjulslejer 500 kr
- 4 x olieservice i alt 1600 kr (400 pr gang) (inkl dieselfilter og alt, da det er for hver 50.000 km den får den omgang)
- tandremsskift med ALT 1800 kr
- 4 nye conti ecocontact sommerdæk 1600 kr
- 4 nye michelin alpin A3 vinterdæk 2100 kr
- skiver + klodser foran 600 kr
- 2 gange bærearmbøsninger (en kendt fejl for den model) 1200 kr inkl 2 sporinger
det giver et totalt på 12900 kr, for ca 3 år, og 185.000 km.
Og nogle af posterne er vores egen skyld, da fruen har kørt en del med hestetraileren og ponyen efter den. Så uden den slags kørsel, så havde vi ikke skulle skifte de første tre poster, som udgør 4000 kr i alt.
Bilen kører årligt 50.000 km ca, og det er ren motorvej på tværs af jylland.
Årligt kører den et snit af 22.1 km/literen, og enkelte ture kan snige sig helt op på 28 på literen. Fruen er ret så god til det økonomikørsel der.
Bilen er en stationcar, så der er også god plads i den, og udstyret er ikke at kimse af. Der er både aircon, elruder og sædevarme f.eks.
Så at købe en gammel mercertraktor, det ville jeg virkelig lade være med.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.