Reduktionssæt eller solvarme til passat C2

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Reduktionssæt eller solvarme til passat C2

Indlæg af jhjorsal »

I forlængelse af mit spørgsmål: viewtopic.php?t=871 hvis jeg får det løst kunne jeg godt tænke mig at nedsætte mine udgifter til sommerfyring. Jeg har det problem at mit fyr bruger lige mange piller om vi skriver medio april, juli eller medio september. jeg må jo have nået et minimumsforbrug som fyret i øvrigt ikke trives ret godt ved (soder, for lav røggas temp) Jeg kunne selvfølig lukke ned og lade vandvarmeren kører på el, men så bliver det lidt småkoldt og grevinden vil gerne have gulvvarme på i den 1/3 hvor der er gulvvarme. Så jeg går og overvejer et reduktionssæt som man kan få til Passat C2 fyr, syntes bare det er lidt dyrt for at spare lidt piller. Jeg har også tænkt på om man kan koble et solvarme anlæg til fyret, så solvarmen går ind og varmer det vand op der er i fyret, det løser jo problemet i sommerperioden hvor fyret så kan lukkes helt ned, og vi har stadig varmt vand og gulvvarme. Men det løser jo ikke overgangstidspunktet hvor fyret kører dårligt pga. for lidt forbrug jeg flytter bare tidspunktet til lidt tidligere på året. Jeg syntes på et tidspunkt at jeg hørte at man kunne sætte en elvarmepatron i fyret, men syntes ikke jeg kan finde noget om det nogen steder kan det gå rent økonomisk i en overgangsperiode. Tanken er så tænkt lidt videre hvis jeg nu rejste en lille vindmølle, den koster jo ikke meget hvis det eneste den skal er at lave strøm til en elvarmepatron, ikke noget med at den skal på nettet frekvencer og spænding kan variere som det vil. Hvad mener i vil det kunne lade sig gøre? skal der evt en akku tank indover. hvis i tror det er noget der dur så prøv at komme med noget feedback på hvad jeg evt skal være opmærksom på. Eller om jeg bare skal købe det reduktionssæt eller helt 3. købe et gammelt oliefyr der kunne kører sommerdrift.

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc »

Kan vi ikke lige finde et svar til manden.

Soc
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Ulrik »

Solvarme er nok en god ide, men jeg ved ikke hvor store omkostninger det giver.
Et alternativ kunne være en brænde/træpilleovn der også kan varme noget varmt vand op.
MvH Ulrik©

Besvar