Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slagger i Baxi EuroFire

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
dk-fch
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 jan 2011 11:27

Slagger i Baxi EuroFire

Indlæg af dk-fch » 19 jan 2011 11:45

Hej,

Jeg har en Baxi 2 kammer kedel, hvor jeg har monteret en Baxi Eurofire på.
Jeg har altid haft lidt problemer med slagger (pillerne brænder sammen til en stor klump, og fyret stopper)
Nu har jeg så efter råd fra skorstensfejeren monteret en trækstabilisator, det har så ændret på rigtigt mange ting mht. trækket i skorstenen, og også ændret på forbrændingen. (Træk = 10hpa ~ 0.1 mbar)

Efter monteringen har jeg måtte starte helt forfra med justering, men lige meget hvad jeg gør lader det hele til at "brænde sammen" efter ganske kort tid (24 timer)

Hvad er det der for det til at "brænde sammen" er det for høj varme? (dvs. for meget blæs)
Eller hvad kan være årsagen?

Kan det betyde noget at trækstabilisatoren sidder under afgangsrøret fra kedlen? (ca. 1m)

Jeg overvejede også at få fat i en "ekspert" men jeg ved ikke hvem man skal ringe til....

Håber i kan hjælpe mig.

Frederik


hammerkast
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 mar 2011 09:51
Mit fyr: iwabos1x opop 430-300l akku
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: ca 6 tons
Geografisk sted: sorø

Re: Slagger i Baxi EuroFire

Indlæg af hammerkast » 13 mar 2011 09:56

hejsa, hvis du stadig har problemer med slagger , skal du måske overveje at skifte pille fabrikat, hvilke piller fyrer du med?
alle besidder viljen til at vinde ,
kun få besidder viljen til forberedelsen

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Slagger i Baxi EuroFire

Indlæg af Flunk » 16 mar 2011 08:51

Slagge dannes typisk hvis asken fra pillerne bliver for varm, altså hvis askesmeltepunktet overskrides.
Hvis du har nogle velrenomerede piller kan du typisk få oplyst askesmeltepunktet ved pilleleverandøren. Ved gode piller er den højere end 1200 grader.
Jeg tror du skal have mindre varem direkte i forbrændingszonen, og måske nogel andre piller.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk


Besvar