Side 1 af 1

Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 28 jan 2021 19:19
af cristianudenh
Hej alle

I november måned 2020 skrev jeg et indlæg viewtopic.php?f=96&t=32176 hvor jeg spurgte om hjælp til
valg af nyt pillefyr fra en person der absolut INGEN forstand havde på pillefyr overhoved, jeg vidste de eksisterede, jeg havde ikke set et før jeg købte mit hus.

Alle var super flinke, tilbød 'fyrspark' og kom med hjælp / forslag der satte hjernen i gang, mange tak til alle.

Efter at jeg havde set mig omkring og snakkede med adskillige VVS firmaer / pillefyr installatører fik jeg fem tilbud.
Tre tilbud på Blackstar Fumus, et tilbud på MGM Comfort og et tilbud på Windhager BioWIN lite.

De tre tilbud på Blackstar Fumus lød (i runde tal) på hver i sær
70.000 kr, 72.000 kr og 81.000 kr
Jeg har ikke skrevet hvem der gav hvad af tilbud da jeg ikke skal beskyldes for at hænge nogen ud.

Overstående syntes jeg var helt ude af proportion af virkeligheden, hvorfor skulle jeg betale mere for installationen end for selve produktet?
Det var en simple udskiftning med nem afgang til alt og jeg havde allerede selv undersøgt hvad fyret vil koste hvis jeg selv købte det.

Derfra var jeg omkring MGM hvor Karsten tog sig god tid til at snakke om tingene så jeg også forstod det, jeg kunne komme ud og se et fyr hvis jeg ville, vi snakkede om mit hus, valg af fyr, det var en sand fornøjelse. Mit eneste problem var at Karsten har base i Jylland, hvilket er lidt langt fra mig på øst Sjælland hvis jeg står som helt pillefyr nybegynder og har brug for hjælp til... Et eller andet, hvem ved.

Karstens tilbud på fyr samt installation var også SUPER fair, lige ud af posen og min vurdering af at have snakket med ham var at han vidste hvad han lavede og jeg følte mig tryg :great:, min eneste ting var som sagt afstanden.

Så huskede jeg at triumph havde snakket om et firma der hed Windhager, godt nok sagde han også de var lidt dyere, men med Karsten tværs over landet og med de andre var min mavefornemmelse "!DONT DO IT!", tænkte jeg, hvad kan det skade at tjekke.

Så jeg ringede til Henrik som fik Preben til at ringe mig tilbage, HURTIGT, og fra start til slut var det en sand fornøjelse.
Preben tog sig tid til at snakke OM ALT, samlet set tror jeg vi snakkede 2 timer over telefonen omkring alt jeg hvad jeg havde brug for at vide og forstå, i forhold til mit hus og Windhagers produkter.

Samtidig ligger Windhager Nordic lige rundt om hjørnet fra mig, så hvis jeg fik problemer, ville der være kort til hjælp.
Så jeg fik et tilbud på et BioWIN Lite 21KW med 200kg magasin, og det var det jeg valgte, mest af alt fordi jeg som med Karsten følte mig tryg og at det var ærligt.

Lige siden har jeg været rigtig glad for mit Windhager pillefyr, det blev installeret, indstallationen er i orden og det blev godkendt uden nogle problemer.

Fyret passer sig selv (hvilket var et krav for mig) udover den jævnlige trin 1 rens, som jeg er blevet lidt af en haj til at udføre og en enkel !ALARM! Hvor pillefyret tidligt om morgenen var gået ud fordi det havde mistet kommunikationen imellem brænderen og styre computeren, manualen sagde kontakt Windhager så det gjorde jeg omkring 07:30 om morgenen, omkring kl 08:00 ringede Preben mig op, og sagde 'gør sådan og sådan så starter fyre igen', og så ville Preben komme forbi senere. Problemet var en fejl i Windhager software som Preben kom og opdaterede samme dag.

Mine erfaringer og mavefornemmelse er at MGM og Windhager er firmaer (personer) der tager sig tid til tingene, de har ikke noget imod at forklare tingene mere end en gang og vi snakker til vi tænker 'nu forstår jeg det' og så føltes det ærligt.

De tre andre var sku nogle slyngler, nogle værre end andre, ingen tid til noget og ikke særlig ærligt.

Re: Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 28 jan 2021 19:22
af triumph
Med det fyr får du sku aldrig en varmepumpe icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Re: Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 28 jan 2021 19:32
af Lintz
cristianudenh skrev:
28 jan 2021 19:19


Mine erfaringer og mavefornemmelse er at MGM og Windhager er firmaer (personer) der tager sig tid til tingene.

De tre andre var sku nogle slyngler, nogle værre end andre, ingen tid til noget og ikke særlig ærligt.
Fin og god forklaring og dejlig med ros til navngivende firmaer.
Og godt at komme med kritik til andre uden dog ligefrem at svine dem til ved navns nævnelse. :great:

Re: Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 28 jan 2021 19:46
af pendec
Helt enig, nu har du skudt papegøjen, og varmepumpen må være udskudt 15 år i planlægningen. Ville aldrig skifte sådan en ud før tid, når du nu er faldet for sådan et pillefyr. Er sikker på @MichaelK også forstår dig her :)
Så selv på sådan en tilbage i 2007 men med tilbud på 100.000kr, så var mit bio18 valg til 25k altså en del billigere. Den kørte fint nok.

Karsten var også en sikker investering her og hvad angik installation, så brugte han små 3 timer (18:00-21:00). Jeg fik totalt 3 andre tilbud og med RTB selvom de nok kunne se pladsproblemer, så lå den på 2 arbejdsdage hos dem og en mindre formue for 2 som rodede unødig mente jeg. Karsten har siden været der 99% af tiden, han er bare ikke god til mails men det går nok :)

Re: Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 28 jan 2021 20:59
af MichaelK
triumph skrev:
28 jan 2021 19:22
Med det fyr får du sku aldrig en varmepumpe icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
icon_cheesygrin.gif
Der ER en årsag til at jeg heller ikke får varmepumpe i en overskuelig fremtid.

Mit Windhager BioWin 10kW er nu på sin 14 sæson, og er "Still going strong".
Klippestabilt, uden ret mange reparationer. En gearmotor og gear som den
største udgift, en strømforsyning til printet, og et par eltændere, det er vist det?

Tror tælleren viser knap 80 tons træpiller, som dyret har gnasket sig igennem
siden 2007? - Det er da OK icon_cheesygrin.gif :great:

Så et stort tillykke til Cristian. Det fyr skal Du nok blive rigtig glad for :great: :great:

Re: Tak til alle for hjælp til nyt fyr, mine erfaringer.

: 29 jan 2021 09:19
af John Skov Jensen
cristianudenh skrev:
28 jan 2021 19:19
Hej alle

I november måned 2020 skrev jeg et indlæg viewtopic.php?f=96&t=32176 hvor jeg spurgte om hjælp til
valg af nyt pillefyr fra en person der absolut INGEN forstand havde på pillefyr overhoved, jeg vidste de eksisterede, jeg havde ikke set et før jeg købte mit hus.

Alle var super flinke, tilbød 'fyrspark' og kom med hjælp / forslag der satte hjernen i gang, mange tak til alle.

Efter at jeg havde set mig omkring og snakkede med adskillige VVS firmaer / pillefyr installatører fik jeg fem tilbud.
Tre tilbud på Blackstar Fumus, et tilbud på MGM Comfort og et tilbud på Windhager BioWIN lite.

De tre tilbud på Blackstar Fumus lød (i runde tal) på hver i sær
70.000 kr, 72.000 kr og 81.000 kr
Jeg har ikke skrevet hvem der gav hvad af tilbud da jeg ikke skal beskyldes for at hænge nogen ud.

Overstående syntes jeg var helt ude af proportion af virkeligheden, hvorfor skulle jeg betale mere for installationen end for selve produktet?
Det var en simple udskiftning med nem afgang til alt og jeg havde allerede selv undersøgt hvad fyret vil koste hvis jeg selv købte det.

Derfra var jeg omkring MGM hvor Karsten tog sig god tid til at snakke om tingene så jeg også forstod det, jeg kunne komme ud og se et fyr hvis jeg ville, vi snakkede om mit hus, valg af fyr, det var en sand fornøjelse. Mit eneste problem var at Karsten har base i Jylland, hvilket er lidt langt fra mig på øst Sjælland hvis jeg står som helt pillefyr nybegynder og har brug for hjælp til... Et eller andet, hvem ved.

Karstens tilbud på fyr samt installation var også SUPER fair, lige ud af posen og min vurdering af at have snakket med ham var at han vidste hvad han lavede og jeg følte mig tryg :great:, min eneste ting var som sagt afstanden.

Så huskede jeg at triumph havde snakket om et firma der hed Windhager, godt nok sagde han også de var lidt dyere, men med Karsten tværs over landet og med de andre var min mavefornemmelse "!DONT DO IT!", tænkte jeg, hvad kan det skade at tjekke.

Så jeg ringede til Henrik som fik Preben til at ringe mig tilbage, HURTIGT, og fra start til slut var det en sand fornøjelse.
Preben tog sig tid til at snakke OM ALT, samlet set tror jeg vi snakkede 2 timer over telefonen omkring alt jeg hvad jeg havde brug for at vide og forstå, i forhold til mit hus og Windhagers produkter.

Samtidig ligger Windhager Nordic lige rundt om hjørnet fra mig, så hvis jeg fik problemer, ville der være kort til hjælp.
Så jeg fik et tilbud på et BioWIN Lite 21KW med 200kg magasin, og det var det jeg valgte, mest af alt fordi jeg som med Karsten følte mig tryg og at det var ærligt.

Lige siden har jeg været rigtig glad for mit Windhager pillefyr, det blev installeret, indstallationen er i orden og det blev godkendt uden nogle problemer.

Fyret passer sig selv (hvilket var et krav for mig) udover den jævnlige trin 1 rens, som jeg er blevet lidt af en haj til at udføre og en enkel !ALARM! Hvor pillefyret tidligt om morgenen var gået ud fordi det havde mistet kommunikationen imellem brænderen og styre computeren, manualen sagde kontakt Windhager så det gjorde jeg omkring 07:30 om morgenen, omkring kl 08:00 ringede Preben mig op, og sagde 'gør sådan og sådan så starter fyre igen', og så ville Preben komme forbi senere. Problemet var en fejl i Windhager software som Preben kom og opdaterede samme dag.

Mine erfaringer og mavefornemmelse er at MGM og Windhager er firmaer (personer) der tager sig tid til tingene, de har ikke noget imod at forklare tingene mere end en gang og vi snakker til vi tænker 'nu forstår jeg det' og så føltes det ærligt.

De tre andre var sku nogle slyngler, nogle værre end andre, ingen tid til noget og ikke særlig ærligt.
Hvad ender sådan en Rolls Royce i?, i runde tal?

/John